برگزاری دوره کاردانی فنی کسب و کار‌های دیجیتالی در دانشگاه علمی کاربردی

برگزاری دوره کاردانی فنی کسب و کار‌های دیجیتالی در دانشگاه علمی کاربردی



با تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی، برای نخستین بار دوره کاردانی فنی کسب و کار‌های دیجیتالی با نگاه به بازاریابی در بستر فناوری‌های نوین در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود.
به گزارش دانشجو، علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه با اعلام این خبر افزود:گسترش و پیشرفت روزافزون تکنولوژی
 به خصوص در زمینه دیجیتال و اینترنت، وضعیت کسب و کار‌ها را تغییر داده است، رونق اینترنت علاوه بر ایجاد کسب و کار‌های جدید، موجب سرعت بخشی و یکپارچگی عواملی، چون برقراری ارتباط با مشتریان، شناختن بازار هدف برای فروش، آگاهی از فعالیت رقیبان و سهولت انجام کسب و کار‌ها‌ی کوچک و بزرگ شده است که انجام بهینه آن‎ها نیازمند نیروی انسانی ماهر و حائز شایستگی‌های مدنظر است.
دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی با تأکید بر ضرورت ایجاد این‎گونه رشته‌ها در قالب نظام آموزش‌های علمی‌کاربردی خاطر نشان کرد:دانش آموختگان این رشته، مهارت‌ها و توانمندی‌هایی، چون بازاریابی ویدئویی، بهینه‌سازی و بازاریابی موتور‌های جستجو (SEO/SEM)، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، شناخت و رعایت قواعد کپی رایت، کار با CMS و خودکارسازی فرآیند بازاریابی را کسب می‌نمایند.
جمالزاده تصریح کرد:دانش آموختگان این رشته می‌توانند مشاغلی همچون اپراتور کسب و کار‌های دیجیتالی، اپراتور SEO و اپراتور ارزیابی داده‌های کسب و کار را احراز کنند.
دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی افزود:این دوره، جزو رشته‌های پر تقاضا بوده و تمامی محتوای آن باتوجه به آخرین دستاورد‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شده است و به دلیل داشتن بازار کار و نیاز جامعه امروزی از جذابیت خاص برای اشتغال برخوردار است.سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه گفت: آموزش در محیط کار این دوره نیز شامل ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی به همراه مدرسان باتجربه در این حوزه شغلی در قالب دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ خواهد بود.