مریوان؛ نگین گردشگری کردستان

مریوان؛ نگین گردشگری کردستان



مریوان با آب و هوا و اماکن طبیعی زیبایی که دارد همواره مقصد خوبی برای گردشکران داخلی و خارجی است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، استان کردستان یکی از زیباترین و گردشگرپذیرترین استان‌های غرب کشور به‌شمار می‌رود که دارای جاذبه‌های طبیعی فراوان و فرهنگ و پیشینه‌ای کهن است.
در این میان مریوان یکی از شهر‌های مهم این استان است که به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری متعدد و کم‌نظیر، به مقصدی پرطرفدار برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است.
 مهم‌ترین جاذبه‌های شهرستان گردشگرپذیر مریوان
 دریاچه زریبار
محبوب‌ترین و مطرح‌ترین جاذبه توریستی مریوان، دریاچه زریبار است؛ امکان ندارد کسی به مریوان سفر کند، اما لذت یک شب‌نشینی در کنار دریاچه زریبار را از دست بدهد؛ این دریاچه به‌عنوان بزرگترین چشمه
 آب شیرین دنیا در فاصله ۲ کیلومتری شمال‌غربی شهر مریوان و در ارتفاع ۱۲۵۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است.
آب این دریاچه از چشمه‌های جوشان تامین می‌شود، دور تا دور دریاچه را کوه‌های پوشیده از جنگل فرا گرفته و به زیبایی آن افزوده است.
 پارک ساحلی زریبار
پارک ساحلی زریبار یکی از جاذبه‌های گردشگری ارزشمند در شهرستان مریوان است. این پارک ساحلی و تپه مشرف به آن در سه مجموعه سازماندهی شده و ارزشمند به نام‌های «پارک شهری و مراکز فرهنگی و خدماتی»، «پارک ساحلی» یا «بلوار ساحلی» و «مجموعه خدماتی پذیرایی و اقامتی روی تپه» به‌عنوان جاذبه گردشگری برای پذیرایی از مسافران و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی فراهم شده است.
 بازارچه مرزی مریوان
یکی از زیباترین جا‌های دیدنی کردستان بازارچه مرزی این استان است، که در فاصله‌ی ۱۵ کیلومتری شهرستان مریوان قرار دارد و می‌توان آن را یکی از بزرگ‌ترین و در عین حال ارزشمندترین بازار‌های موجود در غرب ایران نامید.
 دشت بیلو
یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان کردستان در
 ۱۵ کیلومتری از شهرستان مریوان قرار گرفته است که از آن به‌نام
«دشت بیلو» یاد می‌شود؛ دشتی که با بهره‌مندی از پوشش گیاهی مطلوب، چشمه‌های متعدد و حضور جنگل‌های پیرامون، به یکی از مکان‌های محبوب و مناسب برای گردش و مسافرت در این شهرستان تبدیل شده است.
طبیعت زیبا، نشاط و خرمی دشت و چشم‌انداز‌های خیره‌کننده در این نقطه از مریوان، در ایام مختلف سال به‌ویژه در روز‌های نوروز و تعطیلات
آخر هفته، میزبان جمع زیادی از مردم محلی و مسافران است.
 منطقه تفریحی قمچیان
منطقه‌ی تفریحی قمچیان از جمله زیباترین مناطق گردشگری استان کردستان به‌شمار می‌رود که در حد فاصل جاده مریوان-سقز، قرار دارد؛ این منطقه به‌دلیل وجود مناظر دیدنی طبیعی، چشم‌انداز‌های سرسبز، کوه‌های سربه‌فلک کشیده و درختان گوناگون، همواره مورد توجه گردشگران و مسافران بوده است.
ادامه دارد...