برای چهل و نهمین دوره؛ نخستین دوره بومی گزینی دستیاری کلید خورد

برای چهل و نهمین دوره؛ نخستین دوره بومی گزینی دستیاری کلید خورد

مرحله بومی گزینی در چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی کلید خورد و داوطلبان این دوره می توانند از فردا یکشنبه ۷ اسفند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
به گزارش مهر، چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی صبح پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با حضور ۱۱ هزار و ۶۷ داوطلب حاضر در جلسه برگزار شد. نتایج اولیه و کارنامه داوطلبان ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ اعلام و پس از برگزاری مرحله انتخاب رشته نتایج نهایی ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۱ منتشر شد.
پس از اعلام نتایج با وجود اینکه بیش از ۴ هزار نفر در آزمون دستیاری پذیرفته شده اند، به دلیل خالی ماندن ظرفیت در برخی از رشته ها، مرحله تکمیل ظرفیت برای این دوره از آزمون دستیاری با ظرفیتی حدود
یک هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شد و نتایج مرحله تکمیل ظرفیت چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در ۵ دی ماه ۱۴۰۱ اعلام
شد.
بنابه گفته دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت مقرر شده است ظرفیتی برای پذیرش دستیاری به صورت بومی به
دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص یابد.
مرکز سنجش آموزش پزشکی و دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی شرایط مرحله بومی گزینی جهت اجرای قانون برقراری عدالت آموزشی در چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی را اعلام کردند.
بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی «آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل که دارای سهمیه بومی مناطق محروم در
چهل و نهمین دوره آموزش پذیرش دستیار تخصصی بوده اند می توانند در این مرحله شرکت کنند.
جهت اجرای قانون برقراری عدالت آموزشی این دسته از داوطلبان که سهمیه آنها در کارنامه علمی تایید شده است می توانند با توجه به رشته و محل تعهد خود از فردا یکشنبه ۷ اسفند تا چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ جهت انتخاب رشته محل به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.