نیاز به آموزش های اخلاقی و اجتماعی بیشتراست

نیاز به آموزش های اخلاقی و اجتماعی بیشتراست

 

 

طی روزهای گذشته تصاویر مربوط به دختر دانش آموزی که با صورتی خون آلود درحال گریه کردن است، مورد توجه بسیاری از مخاطبان در فضای مجازی گردیده است. رسانه های خارجی برای آن سناریوهای بسیاری از برخورد با بی حجابی تا ممانعت از ورود دانش آموزان دختر به مدارس در برخی شهرها ساختند و در مقابل نیز دادستانی اصفهان اعلام کرد که این حادثه ربطی به مسئله حجاب نداشته و درگیری بین دو دانش آموز و ورود والدین به درگیری منجر به ضرب و جرح یکی از دختران گردیده است.
اگر این روایت رسمی را به عنوان واقعیت ماجرا تلقی کنیم، این سئوال را باید بپرسیم که چه اختلافی بین دو دانش آموز و یا والدین آنها پیش آمده که باید منجر به چنین حادثه ای و ثبت و ضبط چنین تصاویری گردد؟!.
باید با بررسی دقیق و کارشناسی آن از تکرار این حوادث جلوگیری کرد و به ترویج آموزشهای اخلاقی و اجتماعی در مدارس کوشش بیشتری ورزید.
چطور می شود در یک جامعه ای حرف از آموزش های اخلاقی در حد اعلا زد و سیستم آموزش و پرورش کشور را سالم ترین سیستم آموزش جهان قلمداد کرد، اما در عمل شاهد این تناقضات باشیم. شاید گفته شود این یک نمونه را نمی توان به حساب همگان گذاشت، ولی روزی نیست که از جنس چنین نزاع هایی در داخل و خارج از مدرسه درمیان دانش آموزان و یا والدین آنها رخ ندهد.
باید به خود نهیب زنیم و تأمل کنیم تا به چالش های آموزشی خود در ابعاد اخلاقی و اجتماعی پی ببریم.