سردرگمی مردم در مواجهه با طرح مولدسازی

اینکه طرح مولدسازی اموال دولت خوب است یا بد، قطعاً خوب است اما اشکال کار ما همیشه در اجرای صحیح قانون بوده است که طرح ها و برنامه های مفید را تبدیل به مفاسدی بزرگ می کنیم. اما جدای از کم و کیف اجرای این طرح، باید به وضعیت اطلاع رسانی از سوی مجریان این طرح برای عموم اشاره داشت.

سردرگمی مردم در مواجهه با طرح مولدسازی

 

اینکه طرح مولدسازی اموال دولت خوب است یا بد، قطعاً خوب است اما اشکال کار ما همیشه در اجرای صحیح قانون بوده است که طرح ها و برنامه های مفید را تبدیل به مفاسدی بزرگ می کنیم. اما جدای از کم و کیف اجرای این طرح، باید به وضعیت  اطلاع رسانی از سوی مجریان این طرح برای عموم اشاره داشت.
یک سایت برای آگاهی و ورود عموم به عرصه خرید اموال دولت راه اندازی شده است که اساساً سر و ته آن مشخص نیست جز اخبار مربوط به نشست ها و کارگروه های آن چیزخاصی عاید کاربران نمی شود. نهایتاً با ارجاع به سامانه دولت الکترونیک و ساختن نام کاربری و عضویت می توانید وارد آن شوید تا به دو فایل از لیست اموال مازاد وزارت آموزش و پرورش و وزارت  راه و شهرسازی برسید.
با دیدن این اموال در نگاه اول متعجب و متحیر می شوید که مثلاً این تعداد کثیر واحد مسکونی در سراسر کشور طی این چند دهه توسط یک وزارتخانه چطور مصرف و اداره می شده که امروز برای فروش گذاشته شده است. سردرگمی در بین املاک و زمین هایی تنها در اختیار دو وزارتخانه بوده هوش از سر مخاطب می برد!.
این نیز به کنار، باید به نامشخص بودن روند شرکت در مزایده ها و یا
 قیمت گذاری و ثبت درخواست ها از سوی اشخاص حقیقی اشاره داشت که مشخص نیست چطور باید برای یک مورد خاص و ثبت خرید اقدام کرد. تنها باید نام و مشخصات ملی و کد اموال مورد نظر را درج کرد. یک بخشی را هم تحت عنوان "توضیحات" قرار داده اند که مشخص نیست چه باید درآن درج کرد.
بهتراست مجریان این طرح کمی بیشتردر حوزه آگاهی سازی عمومی در امر واگذاری ها اقدام کنند تا مردم و متقاضیان بتوانند در این حوزه وارد شوند. البته اگر قصدی برای مشارکت مردم باشد.