وزیر علوم: توسعه فرهنگی با ظرفیت دادن به هنرمندان ممکن می‌شود

وزیر علوم: توسعه فرهنگی با ظرفیت دادن به هنرمندان ممکن می‌شود


وزیر علوم تحقیقات و فناوری در اختتامیه جشنواره سلامت دانشجویان گفت: ما برای توسعه فرهنگی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی باید از ظرفیت هنرمندان استفاده کنیم
به گزارش دانشجو، آئین اختتامیه اولین جشنواره سلامت دانشجویان در دانشگاه تهران با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در اختتامیه جشنواره سلامت دانشجویان گفت: ما برای توسعه فرهنگی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی باید از ظرفیت هنرمندان استفاده کنیم.
وی با اشاره به دو نعمت سلامت و امنیت افزود: امنیت و سلامت دو نعمت بزرگ خداوند هستند و ما باید قدر آن‌ها را باید بدانیم البته تا گرفتار نشویم متوجه اهمیت این نعمت‌ها نخواهیم شد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دانایی یکی از ارزش‌های هر جامعه‌ای است و آموزش عالی ما تلاش می‌کند میزان دانایی جامعه را بالا ببرد، چون انسان‌های دانا سرمایه هر جامعه‌ای هستند. وقتی عقل و علم در کنار هم قرار بگیرد اثر هم افزا دارد و به چنین انسان‌هایی می‌گویند دانا.
وی با اشاره به اهمیت سلامت گفت: توجه به سلامت پیشگیری را می‌طلبد و ما تلاش‌های سازمان امور دانشجویان در راستای بهبود سلامت دانشجویان می‌ستاییم.
زلفی‌گل با اشاره به ابعاد مختلف سلامتی افزود: سلامت جسمی فقط مختص به حوزه پزشکی نیست. اگر کشاورزی، دامپزشکی و مهندسی نباشند سلامت انسان به خطر می‌افتد. مضاف بر این رشته‌های علوم انسانی سلامت روان انسان را تامین می‌کنند.
ممکن است یک قانون سلامت جامعه را به خطر بیندازید پس ما باید جورچین سلامت را درست کنار هم قرار دهیم. دانشجویان، اساتید، کارکنان و محتوا چهار رکن آموش عالی هستند و هر کدام از آن‌ها کارکرد خاص خود را دارد به گونه‌ای که در دور کرونا دانشگاه نشاط نداشت. دانشگاه با وجود دانشجو معنا و مفهوم می‌یابد.