از "واکنش و پیگیری جدی" چه خبر؟!

چند روزی از دستگیری زننده و ضرب شتم مرزبان ایرانی توسط نیروهای مرزی طالبان می گذرد. البته مرزبان کشورمان چند ساعت بعد از وقوع حادثه با پیگیری های انجام شده آزاد شد، اما نحوه برخورد و رفتار با نیروی نظامی "ایران" توسط یک جریان غیرحرفه ای به لحاظ مرزبانی،امنیتی و نظامی موجب واکنش و اعتراض شدید افکارعمومی گردید و وزارت کشور در این باره بیان داشته که این اتفاق برای ما قابل پذیرش نیست و آن را پیگیری و برخورد جدی خواهیم کرد

از "واکنش و پیگیری جدی" چه  خبر؟!

 


چند روزی از دستگیری زننده و ضرب شتم مرزبان ایرانی توسط نیروهای مرزی طالبان می گذرد. البته مرزبان کشورمان چند ساعت بعد از وقوع حادثه با پیگیری های انجام شده آزاد شد، اما نحوه برخورد و رفتار با نیروی نظامی "ایران" توسط یک جریان
غیرحرفه ای به لحاظ مرزبانی،امنیتی و نظامی موجب واکنش و اعتراض شدید افکارعمومی گردید و وزارت کشور در این باره بیان داشته که این اتفاق برای ما قابل پذیرش نیست و آن را پیگیری و برخورد جدی خواهیم کرد.
حال وقت مطالبه از نحوه برخورد و شیوه بیان اعتراض ایران به نیروهای طالبان است. این اولین بار نیست که نیروهای طالبان در اقدامی غیر حرفه ای و ناشیانه با نیروهای مرزبانی کشورمان درگیرشده و حتی کار به زد و خورد نظامی کشیده است و تلفات جانی برای نیروهای مرزبانی کشورمان داشته است.
سعه صدر در روابط خارجی اصلی ارزشمند و ضروری است، اما این موضوع با مماشات بسیار متفاوت است. دیدن تصویر برخورد نیروهای طالبان با مرزبان کشورمان می طلبید تا واکنش جدی و سخت را از سوی نیروهای نظامی کشور به دنبال داشته باشد تا از یکسو عزت نیروهای مرزبانی را در مواجهه با برخوردهای غیرحرفه ای نشان دهد و هم درس عبرتی جدی برای نیروهای طالبان باشد که متوجه اعمال و رفتار خود باشند.
طالبان باید عواقب ناشی از این اقدامات غیرحرفه ای را نیز بپذیرد. و نباید رفتارهای ناشیانه این جریان موجب نفرت عمومی از مردم نجیب و مظلوم افغان گردد. مطالبه ما از دولت طالبان نیست بلکه از نهادها و مسئولان کشورمان است تا نتیجه "واکنش و برخورد جدی" را ببینیم!.