رشد ۴۲ درصد تولید و صادرات گاز مایع در پارس جنوبی

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی:

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تولید و صادرات گاز مایع در سال جاری روند رو به رشدی داشته و توانسته ایم با اقدامات نوآورانه، رشد ۴۲ درصدی نسبت به سال گذشته به ثبت برسانیم.

رشد ۴۲ درصد تولید و صادرات گاز مایع در پارس جنوبی

بوشهر - خبرنگار آفرینش
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تولید و صادرات گاز مایع در سال جاری روند رو به رشدی داشته و توانسته ایم با اقدامات نوآورانه، رشد  ۴۲ درصدی نسبت به سال گذشته به ثبت برسانیم.
به گزارش خبرنگار آفرینش و به نقل ازروابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد باهوش در نشست مدیران و کارکنان این مجموعه با مهندس اوجی، وزیر نفت بیان کرد: در ابتدای ابان ماه سال جاری مدیران و کارکنان این مجموعه در جوار بارگاه مقدس امام رضا (ع) در مشهد مقدس عهد بستند برای تامین پایدار گاز فصل زمستان هموطنان حرکت کنند و امروز پیروز این میدان بزرگ‌ هستند.
باهوش افزود: توانستیم با حمایت‎های وزیر محترم نفت، مدیرعامل و مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز از ماه های بسیار سخت و سرد سال با موفقیت عبور کرده و بیشتر از سقف تعهد این وظیفه‎ی بزرگ را با موفقیت به پایان برسانیم.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: مجوزهای بسیار مهم و راهبردی که از سوی وزیر نفت و شرکت ملی گاز در ماه های گذشته در جهت پیشبرد اهداف مهم در پالایشگاه های این مجموعه صادر شد، توانست مسیر را برای تولید پایدار و مستمر گاز فراهم نماید و افقی روشن برای سال‎های آینده رقم بزند.
باهوش در ادامه به صدور ماده یازده همسو با پروژه کلان جمع آوری مشعل اشاره نمود و عنوان داشت: مجوز ماده ۱۱ در جهت کاهش مشعل سوزی در پالایشگاه های مجتمع صادر و ابلاغ شده و این مهم گامی بزرگ در جهت حفظ محیط زیست مناطق پیرامونی و درخشش اقتصاد کشور خواهد بود‌.
وی بیان کرد: شرکت ملی گاز تمام توان خود را در مسیر کاهش مسائل و مشکلات مهم مجتمع گاز پارس جنوبی به کار گرفته و این نشان از درخشش این مجموعه بزرگ می‎باشد.
وی به میزان تولید و صادرات گاز مایع اشاره نمود و ادامه داد: تولید و صادرات گاز مایع در سال جاری روند رو به رشدی داشته و توانسته ایم با اقدامات نوآورانه، رشد ۴۲ درصدی نسبت به سال گذشته به ثبت برسانیم.
باهوش به حمایت همه جانبه از سازندگان و تولیدکنندگان قطعات و تجهیزات ایرانی اشاره کرد و گفت: پالایشگاه های سیزده گانه این مجموعه با ثبت بیشترین میزان استفاده از قطعات و تجهیزات باکیفیت سازندگان داخلی، توانست رتبه نخست کشور را در سال جاری کسب نماید.
وی با اشاره به انجام پروژه های پدافند غیرعامل در پالایشگاه های مجتمع عنوان داشت: پروژهای متعددی در حوزه پدافند غیرعامل در دست اقدام است و برنامه ریزی خوبی در این خصوص حاصل شده و تا دو سال آینده به دستاوردهای بسیار مهمی در این حوزه دست خواهیم یافت.