رامسر؛ شهری سرسبز و وصف ناپذیر

رامسر؛ شهری سرسبز و وصف ناپذیر

 


قسمت هشتم و پاياني
 پارک آبی رامسر
این پارک تفریحی-گردشگری برخلاف دیگر پارک‌‌های بازی، از امکانات بروزتری مانند کایت سواری، اسکی روی آب، قدم زدن در ساحل، شاتل، پاراسل، دوچرخه سواری، بنانا، قایق شواری، جت اسکی، شهربازی و… برخوردار است. در واقع می‌توان گفت که به طور کامل تفریح و خوشگذرانی را برای بازدیدکنندگان با هر سلیقه‌ای را فراهم می‌کند.
پارک آبی یکی دیگر ازمحبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری رامسر به شمار می‌رود. بیشتر برای افرادی که به تفریحات آبی علاقه مند هستند مناسب است چرا که تنها چند قدمی با دریا فاصله دارد. اگر بعد از کلی بازی و فعالیت یا ورزش خسته شدید می‌توانید به رستوران‌ یا کافی شاپ‌های این پارک مراجعه کنید تا برای ادامه تفریح خود انرژی بگیرید.
این مکان دیدنی در۵ کیلومتری غرب شهر رامسر قراردارد و با اماکن مهم این شهر همچون هتل‌های بزرگ برای اقامت، مراکزخرید و فرودگاه نزدیک است. پس با خیال راحت روزتان را در پارک آبی رامسر بگزرانید چرا که از دسترسی بالایی برخوردار است.
 آبشار صفا رود
آبشار صفا رود همچون جواهری گرانبها حدود ۱۵ کیلومتر با
جنوب شهر رامسرفاصله دارد و از کوه‌های سماسوس که در ۲۴ کیلومتری جنوب غربی رامسر قرار دارند. سرچشمه می‌گیرد. این آبشاردر مسیرخود از روستای جواهر دره وجنگلی سرسبز عبور می‌کند و سر انجام به دریا می‌ریزد.
در کنار این جاذبه، اهالی روستای جواهر دره غرفه‌هایی با سبک خانه‌های سنتی گیلان یا مازندران ایجاد کرده و در آنها محصولات محلی و سنایع دستی را برای فروش به نمایش گذاشته‌اند. همچنین می‌توان با مراجعه به دیگر غرفه‌ها،  با یک چای یا قهوه خستگی راه را از تنتان بیرون کنید. عکاسی یکی از محیج‌ترین تفریحات سفر به آبشار صفا رود است. مناظر زیبایی که به خاطر ریزش آب از بالای یک صخره بزرگ به وجود آمده و نماهای بسیار جالبی در این مکان با توجه به غرفه‌های محلی که وجود دارد ایجاد شده است. سوژه های بسیار جالبی برای عکاسی هستند.
*سپنجا