شهر گلستان در مسیر توسعه عمران و آبادانی

دکتر میرزمانی خبر داد:

دکتر سید محمد میرزمانی با اشاره به افتتاح و بهره برداری از ۱۵ پروژه شهری و شاخص شهرداری و شورای اسلامی شهر گلستان گفت: مجموعه مدیریت شهری گلستان با تلاش و اتحاد، شهر گلستان را پیشرو در اجرای پروژه های عمرانی و فرهنگی قرار داده است که این پروژه ها با بیش از ۲۱۷ میلیارد آماده بهره برداری خواهد شد.

دکتر سید محمد میرزمانی با اشاره به افتتاح و بهره برداری از 15 پروژه شهری و شاخص شهرداری و شورای اسلامی شهر گلستان گفت: مجموعه مدیریت شهری گلستان با تلاش و اتحاد، شهر گلستان را پیشرو در اجرای پروژه های عمرانی و فرهنگی قرار داده است که این پروژه ها با بیش از 217  میلیارد  آماده بهره برداری خواهد شد.
شهردار گلستان در جمع خبرنگاران  گفت:
مجموعه شهرداری و شورا 13 پروژه در حال اجرا نیز در دست اقدام دارد که هم اکنون در حال پیشرفت و تکمیل شدن هستند و در سال 1402 در اختیار شهروندان فهیم گلستانی قرار می گیرد.
ایشان در این نشست تخصصی ضمن ابراز خرسندی از آنچه تعامل مناسب بین شهرداری و شورا توصیف کرد، به خبرنگاران گفت: این تعامل مناسب باعث برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات و پروژه‌هایی در راستای رفاه حال شهروندان شده است.
  اتمام بازسازی ساختمان شماره یک شهرداری گلستان
تخریب ساختمان بزرگ شهرداری و شورای شهر گلستان یکی از این جراحتهایی  بود که در اغتشاشات بنزینی سال 98 بر پیکر شهرگلستان نشست و باعث شد  تا بار این خسارت بر دوش مردم سنگینی کند.
  این رویداد تلخ  میلیاردها تومان به بیت المال خسارت زد در حالی که به نابودی بخش قابل توجهی از اسناد و مدارک شهرداری نیز دامن زد
همین اتفاق به ظاهر ساده و پرهزینه باعث شد تا با جابه جایی و پراکندگی واحدهای مختلف شهرداری، نه تنها بخشی از ظرفیت های شهر به امور اداری اختصاص پیدا کند، بلکه هزینه های گزافی نیز برای  بازسازی ساختمان قبلی شهری تحمیل شد.
با این حال بازسازی و تجهیز این ساختمان بزرگ با سرعت و شتاب خوبی  انجام شد و هم اینک ساختمان شماره یک شهرداری آخرین مراحل تجهیز برای شروع دوران تازه ای خدمت به شهروندان شهرگلستان را طی می کند.
این مجموعه با زیربنایی بالغ بر پنج هزار و 800 متر مربع در آخرین فاز خود رقمی بالغ بر 320 میلیارد ریال هزینه را به خود اختصاص داده است.
  افتتاح  مجموعه ورزشی برای «نام آوران» شهرگلستان
شهرگلستان در دل خودش «نامدار» و « نام آور» کم ندارد. از ایثارگران و شهدا گرفته تا ورزشکاران و قهرمانان و پهلوانان. اما هرگز جایی به نام نام آوران شهرگلستان ثبت نشده بود. حالا ساخته شدن مجموعه ورزشی بزرگی با عنوان «نام آوران» را
می توان به عزم جدی شهرداری و شورای شهرگلستان برای طراحی، اجرا و بهره برداری  از مجموعه های بزرگ و همچنین تکریم نام آوران شهر به وضوح دید.
این مجموعه بزرگ ورزشی با بیش از یک هزار و
سیصد مترمربع مساحت، امکانات وزیرساخت های مناسبی برای انجام ورزش های مختلف انفرادی و گروهی فراهم آورده است.
رشته های فوتسال، والیبال، هندبال و بسکتبال رشته هایی هستند که در این سالن دایر خواهند بود. علاوه بر این با ایجاد سکوهای ویژه تماشاچیان به ظرفیت یکصد و پنجاه نفر، فضای لازم جهت مجموعه ای بانشاط و مطلوب فراهم شده است.
مجموعه ورزشی نام آوران که در مجاورت بوستان مادر قلعه میر احداث شده از جمله طرح های فرهنگی و ورزشی است که در حاشیه طرح ساماندهی رودخانه شادچای ساخته شده و
هم اکنون مورد بهره برداری شهروندان شهرگلستان به ویژه اهالی محله قلعه میر قرار گرفته است.
 تن پوش زیبای آسفالت بر تن معابر شهرگلستان
شهرگلستان خیابان های اصلی و فرعی کم ندارد و از آنجایی که حجم سنگین ترددهای شهری بر شانه های این معابر قرار دارد، همواره نیازمند نگهداری، بهسازی و اصلاح است.
این علاوه بر فعالیتهای وسیع شهرداری در ایجاد معابر جدید و شکل دادن به راه های اصلی و فرعی تازه است.
یکی از مهمترین اقدامات شهرداری و شورای شهرگلستان طی یک سال اخیر، توجه ویژه و بسیار جدی به اصلاح وضعیت خیابان های  این شهر بوده که حجم بالای اجرای آسفالت مکانیزه تایید کننده آن است.
تنها در همین سال جاری افزون بر یکصدو سی هزار مترمربع از معابر اصلی و فرعی شهرگلستان زیر بار آسفالت مکانیزه رفته که رقمی بالغ بر 455 میلیارد ریال اعتبار را به خود اختصاص داه است.
میانگین ضخامت آسفالت اجرا شده در معابر مختلف بیش از شش سانتیمتر بوده و در برخی نقاط به صورت دولایه و در برخی نقاط با استفاده از صفحات ژئو کامپوزیت اجرا شده تا مقاومت و پایداری لایه های زیرین آسفالت به شکل چشمگیری افزایش یابد.با این حساب، آنچه امسال به عنوان روکش مکانیزه آسفالت در شهرگلستان اجرا شده،‌با وجود حجم سنگین ترددها به واسطه نحوه اجرای کاملا فنی و اصولی باید سالهای زیادی سالم بماند.