وضعیت مدیریت محیط زیست بحرانی است

روز طبیعت را پشت سر گذاشتیم درحالی که سخت ترین شرایط را در حوزه محیط زیست شاهد هستیم.

وضعیت مدیریت محیط زیست بحرانی است

روز طبیعت را پشت سر گذاشتیم درحالی که سخت ترین شرایط را در حوزه محیط زیست شاهد هستیم. اینکه جنگل ها و مراتع درحال تخریب هستند و دریاچه ها و تالاب ها خشک شده اند و آن را به گردن تغییرات اقلیمی و آب و هوایی می اندازیم، شاید توجیهی قابل پذیرش باشد.
اما وقتی که حرف از زباله و آلودگی محیطی به میان می آید چیزی جز مدیریت شهری باقی نمی ماند. در تعطیلات نوروز وضعیت بسیار نامناسبی را در مناطق شمالی کشور به لحاظ دپوی زباله ها در سطح شهرها مناظر بسیار زننده ای را ایجاد کرده بود.
این وضعیت به سبب نبود سطل های زباله و نبود مکان های مشخص برای ریختن پسماندهای مسافران نوروزی ایجاد شده بود و راهی برای جلوگیری از ریختن و پخش کردن زباله در کنار معابر و جنگل ها و رودخانه ها وجود ندارد. این وضعیت را حیواناتی همچون سگ ها ولگرد با پاره کردن کیسه های زباله تشدید کرده اند و فضایی آلوده را در سطح شهرها ایجاد کرده اند.
مسافران نیز از این وضعیت ناراضی بودند چرا که چاره ای جز رها کردن زباله های خود در گوشه و کنار محیط زیست نداشتند. مدیریت شهری ما در حوزه تامین نظافت محیطی بسیار ضعیف است و باید فکری به حال این موضوع گردد. صرف چراغانی کردن میدان ها و نصب تابلوهای تبلیغاتی و شعاری نمی توان نمره قبولی به این سبک مدیریت داد.