جاذبه‌های‌ گردشگری چابهار

«کوه‌های مینیاتوری» یا «کوه‌های مریخی» یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری بندر چابهار است که پیشنهاد می‌شود حتماً در سفرتان به این شهر از آن دیدن کنید.منظره این کوه‌ها درست شبیه به این است که از سیاره مریخ دیدن می‌کنید.

جاذبه‌های‌ گردشگری چابهار

قسمت اول
 کوه‌های مینیاتوری چابهار
«کوه‌های مینیاتوری» یا «کوه‌های مریخی» یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری بندر چابهار است که پیشنهاد می‌شود حتماً در سفرتان به این شهر از آن دیدن کنید.منظره این کوه‌ها درست شبیه به این است که از سیاره مریخ دیدن می‌کنید.این کوه‌ها در اثر فرسایش به شکلی خاص و متفاوت درآمده‌اند و منظره منحصربه‌فردی را رقم زده‌اند.
کوه‌های مینیاتوری در نزدیکی «ساحل کچو» تا «خلیج گواتر» کشیده شده‌اند و از پدیده‌های جذاب و دیدنی چابهار محسوب می‌شوند.
آدرس:۴۰ کیلومتری مسیر چابهار به سمت روستای گواتر.
 تالاب لیپار چابهار
«تالاب لیپار» یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری بندر چابهار است که به دلیل رنگ زیبایی که دارد، به عنوان تنها «تالاب صورتی ایران» شناخته می‌شود.جالب است بدانید که تالاب لیپار یکی از ۴ تالاب صورتی دنیا است.رنگ صورتی تالاب لیپار به دلیل وجود باکتری‌ها و پلانکتون‌هایی است که در قلب تالاب زندگی می‌کنند.
اگر می‌خواهید تالاب لیپار را به رنگ صورتی تماشا کنید در ماه‌های بهمن، اسفند، فروردین، شهریور و مهر پدیده دریایی «رد تاید» یا «کشند قرمز» در این تالاب اتفاق می‌افتد و رنگ تالاب لیپار صورتی می‌شود.
در کنار بازدید از منظره زیبا و صورتی تالاب می‌توانید از فلامینگوها، پرندگان و طاووسک‌های تالاب که در آن منطقه زندگی می‌کنند نیز دیدن کنید.این تالاب از جاهای دیدنی چابهار در پاییز است و منظره آن فوق‌العاده منحصر به فرد و زیبا است.
آدرس: چابهار، ۱۵ کیلومتری شرق چابهار، مسیر جاده ساحلی چابهار-گواتر، نزدیکی روستای رمین.
ادامه دارد...
 مجله كوروش