برای مشکلات پیش پا افتاده هم باید منتظر ماند

براساس مصوبه مجلس تغییر ساعت در سال جدید منتفی شد و ساعت رسمی کشور همچون سال های قبل در فروردین جلو کشیده نشد.

برای مشکلات پیش پا افتاده هم باید منتظر ماند

براساس مصوبه مجلس تغییر ساعت در سال جدید منتفی شد و ساعت رسمی کشور همچون سال های قبل در فروردین جلو کشیده نشد. اما برخی گوشی های تلفن همراه و برخی دستگاه های دیجیتال و آنلاین به صورت خودکار ساعت را به جلو کشیدند و برای کاربران اختلال زمان ایجاد شده است.
این درحالی است که در برخی از این سیستم های هوشمند امکان تغییر دستی ساعت نیز وجود ندارد و در برخی مدل ها نیز با تغییر دستی تنظیمات ساعت، مشکلات بسیاری را در استفاده از برخی برنامه ها ایجاد کرده است.
با بروز این مشکل وزارت ارتباطات اعلام کرد که همه اقدامات لازم برای مطلع ساختن مراجع جهانی از ثابت ماندن ساعت در ایران را از ماه‌ها قبل انجام داده و سازمان تنظیم مقررات نیز در اطلاعیه‌ ای، مشکل اختلال ساعت برخی گوشی‌ها را مربوط به شرکت سازنده آنها دانست و از انجام پیگیری‌های لازم برای حل این مشکل و انتشار به ‌روزرسانی جدید از سوی تولیدکنندگان تلفن‌ همراه خبر داد. اما این پیگیری ها هنوز با گذشت نیمی از فروردین ماه هنوز برجای خود باقی است.
مشخص نیست که اقدامات لازم واقعاً انجام شده یا نه؟! یا اینکه شرکت های خارجی سازنده این دستگاه های هوشمند اهمیتی به درخواست و اطلاع رسانی رسمی ما نداده اند؟!
اما آنچه واضح است پابرجا ماندن مشکلی بسیار ساده و پیش پا افتاده برای مدت 15 روز است و مشخص نیست آیا برطرف خواهد شد یا نه.