۱۴ فوتی در ۱۴ روز اول فروردین ناشی از کرونا در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان :

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان هرمزگان گفت: تعداد موارد فوتی تا پایان ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ ۱۴ نفر بوده که نسبت به ماه گذشته افزایش داشته و نگران کننده است.

۱۴ فوتی در ۱۴ روز اول فروردین ناشی از کرونا در هرمزگان

 بندرعباس- شهین صادقی
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان هرمزگان گفت: تعداد موارد فوتی تا پایان ۱۴ فروردین ماه 1402 ۱۴ نفر بوده که نسبت به ماه گذشته افزایش داشته و نگران کننده است.
دکتر نوروزیان  افزاد :همه ۱۴ نفر فوتی دارای بیماری زمینه ای کنترل نشده بوده اند و از نظر سابقه واکسیناسیون یا اصلا واکسنی تزریق نکرده بودند یا دوزهای تقویتی را تزریق نکرده بودند.
وی با اشاره به علائم کرونا و تفاوت با آنفلوانزا گفت: در حال حاضر بیشترین علائم تب شدید، بدن درد همراه با گلودرد شدید که گاها با گوش درد یا عفونت گوش میانی (اوتیت مدیا ) و حتی از دست دادن حس بویایی ، قرمزی چشم و علائم گوارشی مثل اسهال ، استفراغ و تهوع بوده و در صورت درگیری ریه ، سرفه و تنگی نفس هم از علائم ديگر می‌باشد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: اکنون در روند افزایشی در موج کرونا هستیم اما این موج با موج های قبلی یک تفاوت عمده دارد و اینکه زمانی که مردم دچار علائم تنفسی می شوند فکر می کنند به آنفلوانزا ، سرماخوردگی یا آلرژی فصلی دچار شده اند و متاسفانه باور ندارند که کرونا هنوز وجود دارد. وی خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه تعطیلات نوروزی به پایان رسیده و مدارس و
 دانشگاه ها بازگشایی شده اند و بسیاری از خانواده ها نیز در سفر بوده اند ، احتمال می‎رود علاوه بر کرونا ترکیبی از انواع ویروس های مختلف در جامعه منتقل شود لذا یادآور می‌شود در محیط اداره، مدرسه، دانشگاه و حتی کسب و کار در مکان‏های شلوغ از خود مراقبت کنند و از ماسک استفاده کنند به ویژه افرادی که بیمار هستند ماسک می تواند درصد زیادی از انتشار بیماری جلوگیری کند.