مسیر کدام تیم برای قهرمانی سخت‌تر است؟

سپاهان، استقلال یا پرسپولیس؛

رقابت برای قهرمانی در فصل بیست و دوم لیگ برتر ایران به اوج حساسیت رسیده است.

مسیر کدام تیم برای قهرمانی سخت‌تر است؟

 رقابت برای قهرمانی در فصل بیست و دوم لیگ برتر ایران به اوج حساسیت رسیده است. شکست سپاهان در تبریز برابر تراکتور، تنور رقابت برای قهرمانی در لیگ را حسابی داغ کرد و سه تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس میلی‌متری به دنبال رسیدن به قهرمانی هستند.  حالا ۵ بازی و ۱۵ امتیاز ممکن باقی مانده و باید بررسی کرد  که چه تیمی شانس بیشتری برای قهرمانی در لیگ برتر دارد.
سپاهان : جدول لیگ برتر نشان می‌دهد سرنوشت سپاهان در دستان خودش است و علاوه بر صدرنشینی به لطف تفاضل گل، در دیدارهای رو در رو با استقلال و پرسپولیس هم دست برتر را دارد. سپاهان در ۳ بازی از
 ۵ بازی باقی مانده میزبان است و به نظر بازی‌های آسان‌تری روی کاغذ نسبت به بقیه تیم‌ها دارد. زردپوشان اصفهانی یک دیدار نیز با نفت مسجدسلیمان دارند که ممکن است تا آن موقع سقوطش به دسته یک قطعی شده باشد. با در نظر گرفتن جدول فعلی لیگ برتر، تنها یک بازی سپاهان با تیمی است که بین
۱۰ تیم اول لیگ قرار دارد و ۴ بازی دیگر این تیم با تیم هایی است که در رده های پایین قرار دارند.
استقلال : استقلال هم امتیاز با سپاهان و به دلیل تفاضل گل در رده دوم لیگ برتر قرار دارد. البته در صورتی که تیم‌ها در هفته پایانی هم‌امتیاز شوند، برای تعیین قهرمان بازی رودررو ملاک خواهد بود و سپاهان وضعیت بهترین نسبت به استقلال و پرسپولیس دارد و می تواند از این امتیاز خود استفاده کند.
استقلال در ۳ بازی از ۵ بازی باقی مانده میزبان است و با توجه به اینکه داربی نیز در ورزشگاه آزادی است، عملا تنها در یک بازی خارج از تهران بازی خواهد کرد که دیدار با مس رفسنجان در کرمان خواهد بود. دیدار مستقیم با پرسپولیس می‌تواند تاثیر زیادی روی تعیین قهرمان داشته باشد و بهترین نتیجه این دیدار برای سپاهان، مساوی در داربی تهران خواهد بود.
پرسپولیس : پرسپولیس برخلاف دو تیم دیگر، تنها دو دیدار خانگی دارد. البته اگر بازی با پیکان را که در تهران فاکتور بگیریم، پرسپولیس تنها دو دیدار خارج از تهران دارد و باید در کرمان و مازندران بازی کند. نباید فراموش کرد که پرسپولیس و استقلال هنگام این رقابت‌ها در جام حذفی نیز باید برابر حریفان خودشان بازی کنند ولی سپاهان بازی نخواهد داشت و این نکته می تواند به سود تیم اصفهانی باشد.