فدراسیون پینگ ‌پنگ حداقل ۱۶ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد

نوشاد عالمیان نفر اول تنیس روی‌ میز ایران :

نوشاد عالمیان نفر اول تنیس روی‌ میز ایران در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص موضوعات مختلف از جمله افت و خیز هایی که در سال‌های اخیر در مسابقات مختلف و رنکینگ جهانی داشته ، آسیب دیدگی دستش و ..... صحبت کرده است که بخش های کوتاهی از آن را می خوانید.

فدراسیون پینگ ‌پنگ حداقل ۱۶ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد

نوشاد عالمیان نفر اول تنیس روی‌ میز ایران در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص موضوعات مختلف از جمله افت و خیز هایی که در سال‌های اخیر در مسابقات مختلف و رنکینگ جهانی داشته ، آسیب دیدگی دستش  و ..... صحبت کرده است که بخش های کوتاهی از آن را می خوانید :
وی درباره‌ افت و خیز هایی که در سال‌های اخیر در مسابقات مختلف و رنکینگ جهانی داشت، گفت : رنکینگ فدراسیون جهانی تفاوت‌هایی را با قبل دارد و هر هفته رنکینگ اعلام می‌شود. طبیعی است که جایگاه بازیکنان بالا و پایین شود. بازیکنان کشورهای دیگر در همه مسابقات شرکت می‌کنند اما شرایط ایران به گونه‌ای است که ما نمی‌توانیم همه مسابقات را شرکت کنیم و این فراز و نشیب، طبیعی است. با این حال بازیکنان ایران در اکثر مسابقات خوب بودند و امتیاز گرفتند. به خاطر شرایط دستم در چهار، پنج سال اخیر افت داشتم اما سالی که گذشت برای من سال خیلی خوبی بود. تمرینات آقای لطف‌الله نسبی، پدرم و همچنین حضور در لیگ فرانسه کمک کرد تا اعتماد به نفس قبل را پیدا کنم.
وی در پاسخ به این پرسش که دستش نیاز به درمان جدی دارد یا باید با آن مدارا کند؟ گفت: دست من بیماری نادری دارد که از هر ۱۰۰۰ نفر، یک نفر به آن مبتلا می‌شود و هر کسی دچار این بیماری می‌شود، پینگ‌پنگ را کنار می‌گذارد چون دست، کنترل خود را از دست می‌دهد و حس دست از بین می رود. یک مدت می خواستم راکت را بگیرم، حس می‌کردم هر لحظه راکت از دستم رها می شود. از این رو تمرین کردم و سبک و استایل خاص خودم را پیدا کردم و سبکی که الان با آن بازی می‌کنم، در پینگ‌پنگ نامتعارف است.
او در پاسخ به این پرسش که چه جایگاهی را در رنکینگ فدراسیون جهانی مدنظر دارد؟ گفت: الان جایگاه خوبی در رنکینگ جهانی (۵۴ دنیا) دارم اما باید تلاش کنم که در تمام مسابقات حضور داشته باشم. اگر همین روند را حفظ کنم، می‌توانم از طریق رنکینگ، سهمیه المپیک بگیرم و خودم فکر می‌کنم که می‌توانم جزو ۲۰ نفر اول رنکینگ جهان هم قرار بگیرم و حتی شاید بتوانم بالاتر از آن هم بروم.
وی در پاسخ به این پرسش که این توجه را از سمت وزارت ورزش می‌خواهد یا کمیته ملی المپیک یا خود فدراسیون؟ گفت: هر سه باید با هم همکاری کنند. وظیفه فدراسیون این است که به ورزشکاران توجه کند اما وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید در این راه به فدراسیون کمک کنند چون فدراسیون هم بودجه محدودی دارد. بودجه فدراسیون ما خیلی کم است. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید بودجه را افزایش دهند. فکر می‌کنم فدراسیون در سال حداقل
 ۱۵ تا ۱۶ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و الان بودجه فدراسیون نصف این مبلغ هم نیست.
عالمیان در مورد در پیش بودن مسابقات قهرمانی جهان آفریقای‌جنوبی و گرفتن نتیجه ایده‌ال گفت: مسابقات جهانی را هم در پیش داریم و واقعا کار سختی است. نمی‌توانم دقیق بگویم که نتیجه ایده‌آل چه چیزی است اما تلاش می‌کنیم که بهترین نتیجه و عملکرد را داشته باشیم. الان وضعیت بچه‌ها خوب است و ممکن است در مسابقات جهانی هر اتفاقی بیفتد.
ملی‌پوش ایران در پاسخ به این پرسش که او و برادرش برای بازی های دونفره قهرمانی جهان به هماهنگی خوبی رسیده‌اند یا خیر؟ تاکید کرد: ما رنکینگ خیلی خوبی داریم واحتمالا می‌توانیم قرعه خوبی را در مسابقات جهانی داشته باشیم. جدیدا در دونفره خیلی خوب شده‌ایم و فکر می‌کنم در مسابقات قهرمانی جهان بتوانیم بازی‌های خوبی انجام دهیم.