جاذبه‌های گردشگری شیراز

یکی دیگر از باغ‌های گردشگری شیراز «باغ عفیف آباد» است که همانند بهشتی زیبا در شیراز می‌درخشد و قدمت آن به دوران ناصرالدین شاه قاجار بازمی‌گردد.

جاذبه‌های گردشگری شیراز

قسمت دوم
 باغ عفیف آباد شیراز
یکی دیگر از باغ‌های گردشگری شیراز «باغ عفیف آباد» است که همانند بهشتی زیبا در شیراز می‌درخشد و قدمت آن به دوران ناصرالدین شاه قاجار بازمی‌گردد.در این باغ یک عمارت دو طبقه تاریخی وجود دارد که شباهت زیادی به ساختمان «باغ ارم» دارد و جلوی آن حوض بزرگی قرار گرفته است.
این باغ گل کاری شده که توسط «میرزا علی محمدخان قوام الملک دوم» در سال ۱۸۶۳ میلادی احداث و ساخته شده است در این سال‌ها به یک موزه نظامی تبدیل شده و در کنار طبیعت زیبا و معماری شگفت انگیزی که دارد یکی از جاهای دیدنی پرطرفدار شیراز محسوب می‌شود.
آدرس:خیابان عفیف آباد، بلوار ستارخان، بلوار مصلی نژاد، خیابان
قوام الدین شیرازی.
 باغ دلگشا شیراز
«باغ دلگشا» یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین باغ‌های شیراز است که در «سعدیه» واقع شده و علاوه بر طبیعت زیبایی که دارد یک عمارت فوق العاده زیبا در آن قرار گرفته است. باغ دلگشا شیراز در نزدیکی آرامگاه سعدی و پیش از اسلام و در دوره ساسانیان ساخته شد.
بنای این باغ قدیمی مربوط به دوره ساسانیان، صفویه و قاجار است و وجود درختان بلند در این باغ به همراه عمارت تاریخی و جویبارهای آب در این باغ موجب شده تا باغ دلگشا در لیست زیباترین جاهای دیدنی شیراز در عید نوروز قرار بگیرد.«عمارت کلاه فرنگی» در باغ دلگشا قرار دارد و معماری بی‌نظیر آن در کنار موزه تاریخی که در این عمارت دایر شده آن را بسیار دیدنی‌تر می کند.
آدرس:محله سعدیه جنوبی، بلوار هفت تنان، خیابان نارنجستان.
 باغ ارم شیراز
«باغ ارم» یکی دیگر از برترین جاذبه‌های گردشگری شیراز است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. تاریخ ساخت و بنیان‌گذار اولیه باغ ارم شیراز مشخص نیست اما طبیعت سرسبز این باغ در کنار معماری باشکوه آن آن موجب شده تا این باغ زیبا به یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های دیدنی شیراز تبدیل شود.
زمان ساخت و بنیانگذار باغ ارم شیراز به درستی مشخص نیست، اما شواهد نشان می‌دهد که این باغ در سده دهم و یازدهم ساخته شده است. عمارتی که در باغ ارم قرار گرفته به دلیل معماری خاص و گچ‌بری‌ها و منبت‌کاری‌های زیبای آن جزو شاهکارهای معماری ایران و برای توریست‌ها بسیار جذاب است.
شما می‌توانید بعد از بازدید از باغ ارم از غرفه صنایع دستی و سوغاتی‌هایی که در این باغ قرار گرفته نیز دیدن کنید.
آدرس:میدان ارم، بلوار ارم.
ادامه دارد...
*مجله کوروش