بازارطلای یزد، زیر ذره بین بازرسان استاندارد

با انجام بازدیدهای دوره ای و ویژه، بازار طلا و جواهرات یزد، زیر ذره بین بازرسان استاندارد استان يزد است.

يزد-اکبرخیرخواه
با انجام بازدیدهای دوره ای و ویژه، بازار طلا و جواهرات یزد، زیر ذره بین بازرسان استاندارد استان يزد است.
به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی استاندارد استان یزد، همزمان با آغازسال جدید، و مشاهده نوسانات موجود، گشت مشترک صدا و سیمای مرکز یزد، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اتحادیه صنف زرگر و جواهرفروش و همچنین اداره کل استاندارد استان یزد از بازارطلای یزد انجام شد.
در این بازرسی‎ها و نمونه برداری‎ها که سرپرست اداره کل استاندار استان یزد نیزحضور داشت، به خبرنگار اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی گفت:کیفیت وعیار طلای یزد به گونه ای بوده است که از 200 مورد
نمونه برداری انجام شده از مراکز عرضه در سال 1401 که شامل مصنوعات ساخته شده استان‎های دیگر نیز می‎باشد، حدود 20 درصد عدم رعایت استانداردهای مربوطه را داشته و اصطلاحا دارای کم فروشی بوده است.
دکترحمید مطهری ادامه داد:استاندارد یزد اصلا بنای مداخله در امور بازار، قیمت و تجارت را ندارد، بلکه با هدف حمایت هرچه بیشتراز فعالین با کیفیت این صنف، پا به عرصه گذاشته و ضمن نظارت برعدم کم فروشی درخصوص جلوگیری از ورود افراد کم فروش، سودجو و غیر متخصص، براساس دستورالعمل‏ها و استانداردهای مربوطه، کیفیت تولید طلا و مصنوعات را نیزمد نظردارد.
این مسئول تصریح کرد:صنعت طلای یزد، حدودا400 ساله است، بازار خودش را داشته و کم آب‏خواه می باشد.این صنعت باید گرامی داشته شده و قطب بودن یزد به لحاظ طلا و جواهر حفظ و گسترش یابد.