جاذبه‎های گردشگری شیراز

«مسجد وکیل» یا «مسجد سلطانی» یکی دیگر از دیدنی‌های شیراز است که در زمان «زندیه» و به دستور کریم خان زند ساخته شده است. این بنای تاریخی در کنار حمام و بازار وکیل قرار دارد و شما می توانید بعد از بازدید از مسجد وکیل از بازار و حمام وکیل نیز دیدن کنید.

جاذبه‎های گردشگری شیراز
قسمت چهارم
 مسجد وکیل شیراز
 «مسجد وکیل» یا «مسجد سلطانی» یکی دیگر از دیدنی‌های شیراز است که در زمان «زندیه» و به دستور کریم خان زند ساخته شده است. این بنای تاریخی در کنار حمام و بازار وکیل قرار دارد و شما می توانید بعد از بازدید از مسجد وکیل از بازار و حمام وکیل نیز دیدن کنید.کاشی‌های خوشرنگ و همچنین معماری دیدنی و شاهکار این مسجد موجب شده تا مسجد وکیل شیراز نیز در دسته دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شیراز در عید نوروز قرار بگیرد.
آدرس: شیراز، خیابان طالقانی، بین زیرگذر زند و خیابان
 لطفعلی ‌خان زند، جنب مسجد وکیل.
 بازار وکیل شیراز
اگر به شیراز سفر کردید، یکی از مهم‌ترین جاهایی که برای شیرازگردی باید در برنامه خود قرار بدهید، رفتن به مرکز شهر و دیدار از بافت سنتی این شهر است. حوالی بازار وکیل و خیابان زند، می‌توانید به چندین مکان تفریحی، زیارتی، تاریخی، باغ، موزه و … دسترسی نزدیک داشته باشید.
دیدنی های شیراز در این بخش، به فاصله کمی از هم قرار گرفته‌اند و برای دیدن آنها، نیاز به طی مسافت طولانی نیست. «بازار وکیل» یا وکیل‌الرعایا یکی دیگر از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شیراز است که به دستور
کریم خان زند ساخته شد.بافت تاریخی و سنتی این بازار که بخشی از مجموعه وسیع وکیل است سالانه گردشگران ایرانی و خارجی زیادی را به شیراز می‌کشاند. اگر به بازارگردی و گشت و گذار در بازارهای قدیمی علاقه دارید، پیشنهاد
 می شود حتماً از بازار وکیل شیراز نیز دیدن کنید.
آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی ‌خان زند، جنوب شرقی میدان شهرداری.
خانه زینت الملک شیراز
 «خانه زینت الملک» در خیابان لطفعلی خان زند و در نزدیکی نارنجستان قوام قرار دارد. این خانه در زمان قاجار ساخته شد و معماری بسیار خاص و زیبایی دارد. خانه زینت الملک شیراز در سال ۱۲۹۰ هجری قمری و به دست علی محمد خان قوام الملک دوم ساخته شد.
از آن جایی که زینت الملک دختر قوام الملک چهارم در این خانه زندگی می‌کرد از همین رو نام او را روی این خانه گذاشتند. بد نیست بدانید زینت‌الملک تنها خانه در شیراز است که زیرزمین سراسر بنای خانه را احاطه کرده است.در سه ضلع از ساختمان زیرزمین بزرگی هست که آجرکاری‌های بی‌نظیری دارد و حالا به نگارخانه تبدیل شده است. در این نگارخانه، موزه مشاهیر شیراز دایر شده که شامل مجسمه‌های این شخصیت‌های مشهور است. می‌توانید با دیدن کردن از این مکان تاریخی شیراز، با یک تیر دو نشان بزنید. یعنی هم از موزه دیدن کنید و هم از دیدن فضای خانه قدیمی آن لذت ببرید.
آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، بعد از بلوار زینبیه.
ادامه دارد...
*مجله کوروش