روسیه در جنگ الکترونیک لنگه ندارد

مقام پیشین پنتاگون:

افسر پیشین پنتاگون می‌گوید که سامانه‌های پیشرفته جنگ الکترونیک ارتش روسیه می‌تواند ضدحملات برنامه‌ریزی‌شده اوکراین در بهار را شدیدا مختل کند.

افسر پیشین پنتاگون می‌گوید که سامانه‌های پیشرفته جنگ الکترونیک ارتش روسیه می‌تواند ضدحملات برنامه‌ریزی‌شده اوکراین در بهار را شدیدا مختل کند.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دیوید تی.پاین، افسر سابق وزارت دفاع آمریکا بر این باور است که سامانه‌های پیشرفته جنگ الکترونیک ارتش روسیه، توانایی مختل کردن ضدحملات ارتش اوکراین را داشته و در دنیا لنگه ندارد.
نیروهای مسلح روسیه ۱۵ آوریل را به مناسبت روز متخصصین جنگ الکترونیک را جشن می‌گیرند. این تعطیلات به ۱۵ آوریل ۱۹۰۴ بازمی‌گردد؛ زمانی که در جنگ روسیه و ژاپن و در جریان محاصره قلعه پورت آرتور، سامانه مخابراتی دشمن از کار افتاد. از آن زمان به بعد، نیروهای جنگ الکترونیک روسیه بسیار قدرتمند و پرنفوذ شدند و برخی از اطلاعاتی که به‌تازگی از پنتاگون درز پیدا کرده، بر این تخصص و تبحر صحه گذاشته است.براساس یکی از این اسناد لورفته، بمب‌های هوشمند ساخت آمریکا موسوم به «مهمات تهاجم مستقیم مشترک»، طعمه پارازیت‌های الکترونیک روسیه در اوکراین شده و اهداف خود را گم کرده‌اند.