تا پایان فروردین ماه عملیات تولید چهار میلیون نهال در استان انجام می ‏شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی:

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت:تا پایان فروردین ماه عملیات تولید چهار میلیون نهال در استان انجام می ‏شود.

اراك-خبرنگار آفرينش
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت:تا پایان فروردین ماه عملیات تولید چهار میلیون نهال در استان انجام می‏ شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، عبدالحسین محمدی در خصوص اجرای طرح مردمی درختکاری دراستان مرکزی بیان کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور طی چهار سال یک طرح مردمی است که براساس آن سهم استان مرکزی کاشت شانزده میلیون درخت است.
وی با بیان اینکه استان مرکزی در قالب این طرح باید سالانه چهار میلیون درخت تولید و در نقاط مختلف بکارد، افزود:به منظور تولید چهار میلیون نهال برای سال ۱۴۰۲ اقدامات اجرایی انجام شده و تا پایان فروردین ماه عملیات تولید این تعداد نهال قطعی و کار کاشت انجام می‏ شود.
محمدی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح کمیته علمی فعال شده و نهال کاری براساس کار مطالعاتی انجام خواهد گرفت، اضافه کرد:قطعا نهال‏هایی کاشته می‏شود که نیاز آبی کمی داشته باشند و بتوان آنها را در همه نقاط استان کاشت. پس از اجرای عملیات تولید نهال، در اردیبهشت ماه، جانمایی عرصه برای کاشت این نهال ها در نقاط مختلف استان آغاز می‏شود تا درفصل پاییز و هفته منابع طبیعی عملیات کاشت نهال‏ها طبق برنامه‏ ریزی انجام گیرد.
محمدی در خصوص هزینه های اجرای این طرح در استان گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته برای تولید و نگهداری نهال ها، سالانه بالغ بر شش میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در واقع برای تولید و نگهداری شانزده میلیون نهال، خرید کود، ماسه، خاک و گلدان و وجین کردن و ...و اجرای کامل این طرح طی چهار سال بیست و چهار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز می‏ باشد.