جاذبه‌های گردشگری شیراز

طبیعت شیراز واقعاً دیدنی است و باغ‌هایی که در این شهر وجود دارد، از جذاب‌ترین بخش‌های گردشگری شیراز محسوب می شود.«باغ موزه نظر» یکی دیگر از مکان‌های دیدنی شیراز است که از دوران زندیه به جا مانده است.

قسمت پاياني
 باغ موزه نظر شیراز
طبیعت شیراز واقعاً دیدنی است و باغ‌هایی که در این شهر وجود دارد، از جذاب‌ترین بخش‌های گردشگری شیراز محسوب می شود.«باغ موزه نظر» یکی دیگر از مکان‌های دیدنی شیراز است که از دوران زندیه به جا مانده است.
باغ موزه نظر از باغ‌ های دیدنی شیراز است.درختان بلند و آراسته این باغ در کنار حوض و فواره‌ای که در باغ موزه قرار دارد، موجب شده تا این بنا به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی شیراز تبدیل شود.
آدرس:شیراز، میدان شهدا، زیرگذر زند، روبه‌روی ارگ کریمخانی.
 سعدیه شیراز
از آنجایی که شیراز به شهر شعر و ادب شهرت دارد، آرامگاه شعرای مشهوری را در خود جای داده است.در سفرتان به شیراز پیشنهاد می شود به «آرامگاه سعدی» یا «سعدیه» نیز سری بزنید.
سعدیه یکی از مقبره‌های زیبا در شیراز است.ساختمان آرامگاه سعدی دو ایوان دارد و گنبدی فیروزه‌ای در آن وجود دارد که جلوه‌ای خاص و منحصر به فرد به آرامگاه می‌بخشد. مجموعه سعدیه از بخش‌های مختلفی مثل مقبره، حوض ماهی، کتابخانه، آرامگاه دیگر شعرا و...تشکیل شده است.
آدرس:چهارراه دلگشا، بلوار بوستان، حوالی باغ دلگشا و پارک کوهستان.
 حمام وکیل
«حمام وکیل» یکی از جاذبه‌های گردشگری و از مکان های دیدنی شیراز است که در کنار مسجد و بازار وکیل که دو آثار برجسته‌ دیگر از دوران زندیه هستند، قرار دارد.حمام وکیل یکی از بزرگ‌ترین حمام‌های ساخته شده در زمان خود بود که با رعایت پیشرفته‌ترین اصول معماری زمان خود طراحی و ساخته شده است.در این حمام، برای گرم نگه داشتن فضای داخلی حمام وکیل، ورودی حمام به‌صورت دو مرحله‌ای ساخته
شده است.این اثر تاریخی متعلق به دوره زندیه است و با شماره ۹۱۷ در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.
حمام وکیل که با نمونه‌های بی‌بدیل آهک‌بری و نگارگری چشم‌ها را به خود خیره می‌کند، امروزه به‌ موزه مردم‌شناسی تبدیل شده است و با ورود به آن می‌توانید از آداب و رسوم، نحوه پوشش و فرهنگ مردم کهن شیراز بیشتر بدانید.در گذشته حمام‌ وکیل صرفا مکانی برای شست‌و‌شو نبود و برای دورهمی‌ها و مراسم مختلف هم مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ موضوعی که به کمک مجسمه‌های جالب به زیبایی احیا شده است. علاوه بر تماشای مجسمه‌های متعدد با لباس‌های سنتی، از شنیدن آهنگ‌های گوش‌نواز محلی در این حمام هم می‌توانید لذت ببرید.
آدرس:شیراز، خیابان طالقانی، سمت غربی مسجد و بازار وکیل.
*مجله کوروش