کمتر از ۲۰ طلا در بازی‌های آسیایی می‌آوریم

مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک:

مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره‌ی کار سخت ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت : اگر بررسی کنید جایگاه‌ ایران بعد از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ که چهارم شدیم، به ترتیب پنجم و ششم شد و الان هم باید نگاه ششم و هفتمی داشته باشیم.

کمتر از ۲۰ طلا در بازی‌های آسیایی می‌آوریم

 مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره‌ی کار سخت ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت : اگر بررسی کنید جایگاه‌ ایران بعد از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ که چهارم شدیم، به ترتیب پنجم و ششم شد و الان هم  باید نگاه ششم و هفتمی داشته باشیم. ما در  در سال ۲۰۱۰ با۲۰ مدال طلا توانستیم چهارم شویم اما در ۲۰۱۴ با ۲۱ مدال طلا پنجم شدیم. در بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز با ۲۰ مدال طلا یک پله عقب‌تر رفتیم. مفهومش این است کشورهای قزاستان، تایلند، هند و حتی چین تایپه بیکار ننشسته‌اند و شبانه روزی کار کرده‌اند و این کار ما را سخت می‌کند. همه باید دست به دست هم دهیم تا مدال‌های بیشتری را در رنگ طلا بگیریم تا جایگاه ششم را حفظ کنیم. البته امیدمان این است که به سمت جایگاه پنجم برویم اما کار سخت است.
وی در مورد تعداد مدال‌های طلایی که ایران در بازی‌های آسیایی می‌گیرد، گفت : ما در بازی‌های آسیایی دوره قبل با ۲۰ مدال طلا ششم شد اما الان آنالیزهای ما نشان می‌دهد که تعداد مدال‌های طلای ما بدون در نظر گرفتن گروه سوم رشته‌ها زیر ۲۰ مدال است. به همین خاطر فدراسیون‌ها فعال شده اند و تلاش می کنند. منابع مالی لازم هم برای این موضوع تامین شده است و ما و وزارت ورزش مشکل مالی نداریم و خودمان را تقویت کرده‌ایم. اگر به قطعیت برسیم که رشته‌ای مدال آور است حتما کمک خواهیم کرد.