ماه‌نوردی زیر آب!

فضانوردان ناسا برای شبیه‌سازی شرایط ماه در عمق استخر پیاده‌روی کردند؛

برای آماه‌سازی ماموریت ماه، یک کار دیگر نیز زیر آب در آزمایشگاه شناوری خنثی انجام می‌شود.

ماه‌نوردی زیر آب!

قسمت دوم و پاياني
برای آماه‌سازی ماموریت ماه، یک کار دیگر نیز زیر آب در آزمایشگاه شناوری خنثی انجام می‌شود. شرکت V۲X پس از سال‌ها تمرین در استخر، در عملیات فرود شبیه‌سازی‌شده ماموریت «آرتمیس۱» شرکت کرد. این مأموریت بدون سرنشین که در سال ۲۰۲۲ انجام شد، نه تنها کپسول «اوریون»(Orion) را برای اولین بار به دور ماه فرستاد، بلکه تا حدودی به دلیل سال‌ها آموزش و آمادگی برای عملیات بازیابی، سقوط بی‌عیب و نقصی را انجام داد.
تاملینسون در مورد بهبودی که پس از تمرین فراوان برای پناه گرفتن از شرایط بیرونی به دست آمد، گفت: آنها با کسب این تجربه، به خلیج مکزیک رفتند تا تعداد بیشتری از این ماموریت‌ها را با حالت‌های واقع‌بینانه در آب‌های آزاد شبیه‌سازی کنند. بدین ترتیب، گروه برای فرود آمدن در اقیانوس اطلس نیز آماده می‌شود.
آزمایشگاه شناوری خنثی در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ که برنامه «آپولو»(Apollo) انسان را به ماه برد، در دسترس فضانوردان نبود. بنابراین، اکنون اطلاعات جدیدی برای شبیه‌سازی ماه‌پیمایی‌ها آموخته می‌شود. وزنه‌ها و شناورها برای نگه داشتن غواصان با لباس فضایی در شرایط یک ششم گرانش زمین که مشابه شرایط ماه است، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
درس‌های آموخته‌شده نیز از تمام تجربیات موجود استخراج شده‌اند.
به عنوان مثال، ناسا سال‌هاست که در طول ماموریت‌های «عملیات محیط ناملایم ناسا»(NEEMO)، گردش‌های زیر آب را تمرین می‌کند. شنا و پیاده‌روی فضایی شبیه‌سازی‌شده، در نزدیکی زیستگاه «آکواریوس»(Aquarius) در سواحل فلوریدا انجام می‌شود. فضانوردان و غواصان به طور یکسان برای مأموریت‌های آینده‌ به سیارک‌ها توسط انسان، در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند.
*ايسنا