جاذبه‌های گردشگری گیلان

باغ پرندگان آستارا یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری گیلان است. باغ پرندگان در ورودی جاده آستارا ـ رشت در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰ متر مربع احداث شده است که در آن بالغ بر ۳۰۰ پرنده از ۶۰ گونه مختلف وجود دارد.

قسمت دوم
 باغ پرندگان آستارا
باغ پرندگان آستارا یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری گیلان است.
باغ پرندگان در ورودی جاده آستارا ـ رشت در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰ متر مربع احداث شده است که در آن بالغ بر ۳۰۰ پرنده از ۶۰ گونه مختلف وجود دارد. از جمله پرندگان این باغ می‌توان به طاووس، قرقاول، طوطی، مرغ‌های تزیینی، سرسفید کاکلی، امپراتور، بلدرچین، کبک، بلبل، قناری، مینای سخنگو و مرغ عشق اشاره کرد.
همچنین از میان قرقاول‌های مونال، فایربک، ترکاپان، سیلور، طلایی، سیونهو، شاهی، پرتغالی، سبز، گردن حلقه‌ای و کالج، گونه فایربک و مونال بیش از همه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. تمام قرقاول‌های مذکور زینتی، خارجی و کمیاب هستند و برخی از آن‌ها مانند مونا و فایربک در گیلان و سطح کشور به ندرت یافت می‌شوند. در هر ماه به طور متوسط حدود ۵۰ گردشگر از کشورهای دیگر از باغ پرندگان آستارا بازدید و اقدام به تهیه عکس و فیلم از گونه‌های کمیاب باغ پرندگان آستارا می‌کنند.
 روستای کوته کومه
«کوته کومه» روستایی کوچک و از جمله روستاهای گردشگری گیلان است که مناظر و  طبیعت شگفت‌انگیزی دارد.یکی از این جاذبه‌ها، «آبشار لاتون» است که لقب بلندترین آبشار گیلان را از آن خود کرده است.این آبشار از دامنه‌های شرق کوه اِسپنیاس سرچشمه گرفته و به رودخانه‌ی «لَوَندویل» سرازیر می‌شود. در مسیر آبشار، تپه‌های جنگلی بسیار زیبایی وجود دارد.
در حاشیه‌ آبشار هم جنگلی بکر و زیبا، با انبوهی از درختان میوه واقع شده که ۹ ماه از سال سر سبز است.«آبگرم»، دیگر مکان مشهور روستای کوته کومه است که در خود روستا واقع شده و گردشگران برای درمان دردهای رماتیسمی، درد مفاصل و رفع ضایعات پوستی از این آبگرم استفاده می‌کنند.
این مکان با بهره‌مندی از دوش، حوض، سرویس بهداشتی، آبی سالم و مفید و خانه‌های سنتی و قدیمی و اطاق‌های مجهز کرایه‌ای جهت ارائه خدمات به مسافران عزیز لحظات پر خاطره‌ای را می‌سازد. این روستا در بخش لوندویل، دهستان چلوند واقع شده، و آبشار لاتون نیز در ۶ کیلومتری غرب روستا است.
ادامه دارد...
 مجله كوروش