شرایط دوومیدانی اصلا خوب نیست

رضا قاسمی دارنده پنج مدال دو سرعت و امدادی داخل سالن آسیا:

رضا قاسمی دارنده پنج مدال دو سرعت و امدادی داخل سالن آسیا در گفت‌وگو با ایرنا درباره شرایط خود و مسابقات دوومیدانی، گفت : آخرین مسابقه‌ای که شرکت کردم در رقابت‌های داخل سالن باشگاه‌های کشور در دوی ۶۰ متر بود که نفر دوم شدم.

رضا قاسمی دارنده پنج مدال دو سرعت و امدادی داخل سالن آسیا در گفت‌وگو با ایرنا درباره شرایط خود و مسابقات دوومیدانی، گفت : آخرین مسابقه‌ای که شرکت کردم در رقابت‌های داخل سالن باشگاه‌های کشور در دوی ۶۰ متر بود که نفر دوم شدم. اکنون هم خود را برای مسابقات بین‌المللی جام امام رضا (ع)، رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی بازی‌های آسیایی هانگژو آماده می‌کنم.
وی با اشاره به اینکه شرایط دوومیدانی اصلا خوب نیست، گفت: باید قرارداد باشگاه‌ها سه برابر پارسال باشد تا هزینه تمرین کردن ورزشکار دوومیدانی تامین شود؛ با این اوضاع، باشگاه خاصی وارد دوومیدانی نمی‌شود. هرچند باشگاه‌های خوبی در لیگ دوومیدانی هستند، اما قراردادها نسبت به سال گذشته بالا نرفته است.
قاسمی یادآور شد: مسابقات بین‌المللی جام امام (رضا) نیز سطح خوبی دارد، اما جایزه خاصی ندارد و برای کسب رنکینگ جهانی تاثیرگذار است و می‌توانیم برای کسب امتیاز روی این مسابقات حساب کنیم.
وی با اشاره به اینکه حتی دوومیدانی بانوان هم پیشرفتی نداشته است، خاطرنشان کرد: تنها فرزانه فصیحی توانست در دوی ۶۰ متر داخل سالن به مدال طلا برسد که او هم یک دونده قدیمی است. در مردان هم پیشرفت خوبی نداشتیم و دلیل آن عدم ورود باشگاه‌ها برای سرمایه‌گذاری در لیگ و نبود اردو هاست. وقتی چنین شرایطی نباشد رکوردهای مدنظر هم به دست نمی‌آید.دونده المپیکی ایران گفت: قصد خداحافظی از دوومیدانی را ندارم و فعلا در حال تمرین هستم. قرار بود به مسابقات پیشکسوتان جهان بروم اما باید ۸۰ میلیون تومان هزینه می‌کردم و حامی مالی نداشتم. متاسفانه هزینه‌ها بالاست و یک کفش تخصصی دوومیدانی ۱۵ میلیون تومان است و در سال باید دو کفش بخریم و ۳۰ میلیون تومان برای آن هزینه کنیم.