۴۰ خوشه صنعتی در آذربایجان شرقی شناسایی شده است

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی:

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در زمان کنونی ۴۰ خوشه صنعتی در سطح استان شناسایی شده است، گفت: از این تعداد ۱۳ خوشه عملیاتی و از این تعداد ۹ خوشه تحویل نهادهای فراگیر شده است.

تبریز-توفیقی
سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در زمان کنونی 40 خوشه صنعتی در سطح استان شناسایی شده است، گفت: از این تعداد 13 خوشه عملیاتی و از این تعداد 9 خوشه تحویل نهادهای فراگیر شده
 است.
مطلبی، افزود: تشکیل خوشه های صنعتی از سال 80 در کشور آغاز شده و آذربایجان شرقی جزو  استان های نخست در تشکیل خوشه های صنعتی به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه خوشه های صنعتی در یک منطقه جغرافیایی مستقر شده و دارای فرصت های مشترک هستند، یادآور شد: هم اکنون خوشه های کفش، لوازم خانگی، قطعات خودرو، چرم، سنگ، مبلمان، کشمش ملکان، مراغه و بناب، آجیل و خشکبار تبریز و سنگ تزیینی در استان شکل گرفته است.
سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: واحدهای صنعتی موجود در خوشه های صنعتی در حوزه صادرات موفق بوده و بیش از 40 درصد تولیدات واحدها جنبه صادراتی دارد.
مطلبی، با اشاره به حمایت های شرکت شهرک های صنعتی استان از خوشه های صنعتی، ادامه داد: فرهنگ سازی برای توسعه بازار، برگزاری تورهای صنعتی برای بازدید از کارخانجات و ایجاد زمینه برای عقدقرارداد، شرکت در نمایشگاه ها، برگزاری دوره های آموزشی برای اعضای واحدهای صنعتی و سالانه به طور متوسط برای پنج هزار نفر و ایجاد شرکت های تعاونی تامین نیاز از جمله حمایت های این شرکت از خوشه های صنعتی است.
وی اظهار کرد: در این راستا و برای توسعه صادرات واحدهای صنعتی، کنسرسیوم های صادراتی متشکل از چند واحد صنعتی تشکیل شده است و محصولات تولیدی آن ها در قالب سبد کالایی به کشورهای هدف صادر می شود.