بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از پروژه زنجیره پرورش مرغ لیشتر گچساران

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور به همراه استاندار کهگیلویه و بویراحمد از زنجیره پرورش مرغ گوشتی و مادر منطقه لیشتر گچساران بازدید کردند.

بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از پروژه زنجیره پرورش مرغ لیشتر گچساران

یاسوج -ربیعی
محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور به همراه استاندار کهگیلویه و بویراحمد از زنجیره پرورش مرغ گوشتی و مادر منطقه لیشتر گچساران بازدید کردند.در این بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح در پنج پروژه شامل مرغ گوشتی با ظرفیت ۳۳ هزار قطعه و سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع با پیشرفت  ۹۵ درصدی در دست اجرا می‎باشد.
سیدعلی احمدزاده  افزود: پروژه دوم این مجتمع کارخانه خوراک دام طیور با ظرفیت اسمی ۴۶ هزار تن در سال و سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع در حال تولید است.استاندار کهگیلویه و بویراحمد کارخانه کنسانتره دام و طیور با ظرفیت ۶ هزار تن در سال و اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع  که در حال تولید می باشد از دیگر پروژه های این مجتمع عنوان کرد.
دکتر احمدزاده گفت: از دیگر پروژه های این طرح زنجیره تولیدی، کشتارگاه مرغ با ظرفیت ۶ هزار قطعه در ساعت و سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.
وی  تصریح کرد: پروژه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۳۳ هزار قطعه با سرمایه گذاری  ۱۵۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع با پیشرفت ۹۵ درصدی از دیگر طرح‎های این زنجیره اقتصادی است.
دکتر احمدزاده بیان کرد: برای تکمیل طرح زنجیره تولید مرغ در منطقه  لیشتر به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تکمیل آن علاوه بر تامین گوشت مورد نیاز استان می‎توان مازاد آن را به استان‎های همجوار صادر کرد.در این بازدید معاون رئیس جمهور از اختصاص مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از محل صندوق کارآفرینی امید به یکی از پروژه های این مجتمع خبر داد.