وزن تیم ملی با این مربیان بالا نمی‌رود

نادر فریادشیران کارشناس فوتبال :

نادر فریادشیران کارشناس فوتبال و مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص بحث‌های مطرح‌شده نسبت به دستیاران امیر قلعه‌نویی به خبرنگار فارس گفت: سعید الهویی را نمی‌شناسم و نمی‌دانم چه تجربه و سابقه‌ای دارد.

وزن تیم ملی با این مربیان بالا نمی‌رود

نادر فریادشیران کارشناس فوتبال و مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص بحث‌های مطرح‌شده نسبت به دستیاران امیر قلعه‌نویی به خبرنگار فارس گفت: سعید الهویی را نمی‌شناسم و نمی‌دانم چه تجربه و سابقه‌ای دارد. به همین دلیل در موردش نظر نمی‌دهم،‌ اما وزن تیم ملی با این مربیان بالا نمی‌رود. اگر جای قلعه‌نویی بودم افرادی را به کادر فنی خود می‌آوردم که دست‌کم سواد فوتبالی‌ یک نفر از آن‌ها از خود او بالاتر باشد. برخی مربیان آکادمیک و مدرس می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. باید از قلعه‌نویی حمایت کنیم اما این حمایت نباید کورکورانه باشد.
وی افزود: البته حمید مطهری را به عنوان یک مربی جوان که سال‌ها سابقه مربیگری در لیگ برتر دارد، گزینه مطلوبی برای حضور در کادر فنی تیم ملی می‌دانم. حق قلعه‌نویی است که خودش دستیارانش را انتخاب کند، اما باز هم می‌گویم اگر جای او بودم، دست‌کم یک نفر را می‌آوردم که سطح علمی‌اش از خود من بیشتر باشد و بتواند برای تحول ایجاد کردن به تیم ملی کمک کند. آندرانیک تیموریان پسر خوبی است، اما تجربه مربیگری حتی در عرصه باشگاهی را هم ندارد.
مربی اسبق تیم ملی در مورد اینکه آیا نیاز به اضافه شدن مربی خارجی به کادر فنی قلعه‌نویی وجود دارد، توضیح داد: امیر قلعه‌نویی سابقه حضور در راه‌آهن را داشته و من نیز تعصب خاصی به این تیم دارم. به همین دلیل از او حمایت کرده و به او یک پیشنهاد می‌دهم. موافق حضور مربی خارجی نیستم، زیرا سال‌ها در زمینه استفاده از مربی خارجی در رده ملی و باشگاهی دچار مشکل شده‌ایم. نمی‌توانیم به موقع حقوق این مربی را پرداخت کنیم. اما اگر قرار است چنین کاری هم انجام بدهیم، درنهایت باید یک تمرین‌دهنده خوب خارجی بیاوریم، زیرا مربیان تمرین‌دهنده خیلی خوب می‌توانند تیم را آماده کنند، سازماندهی تمرین‌دهی هم کاری ضروری است.