دولت تمام قد از استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌کند

معاون اجرایی رئیس جمهور:

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت:دولت تمام قد از استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‏کند و آنچه در سفر دور اول دولت در این استان دیده نشده در سفر دور دوم در دستور کار قرار می‏گیرد.

دولت تمام قد از استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌کند

یاسوج -ربیعی
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت:دولت تمام قد از استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‏کند و آنچه در سفر دور اول دولت در این استان دیده نشده در سفر دور دوم در دستور کار قرار می‏گیرد.
محسن منصوری به همراه سید علی احمدزاده استاندار، معاونین استانداری و جمعی مدیران در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم این استان وفادار به آرمان های انقلاب اسلامی هستند، گفت: خدمت به چنین مردمی وظیفه همه مسئولان است.
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه نفت و گاز، بخش کشاورزی، ترانزیتی، تنوع آب و هوایی و از همه مهمتر داشتن مردم انقلابی افزود: قبلا در مسئولیتی که در بنیاد علوی داشتم به مناطق و روستاهای این استان سفر کردم اما در بازدیدی که انجام شد کارهای خوب عمرانی و اقتصادی زیادی در استان انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در سفر اول دولت به استان شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب شد که سه هزار میلیارد تومان تامین منابع و پرداخت شد گفت: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هم تسهیلات مصوبات سفر پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: این اعداد فقط از محل تعهدات مصوبات بوده است که به نسبت برنامه به خوبی پیش می‌رود و تحرک خوبی در استان می‌بینیم.
منصوری با بیان اینکه اینجا منابع بسیار خوبی وجود دارد و این استان ثروتمند اما محروم است گفت:یکی از ویژگی‌های کهگیلویه و بویراحمد نیروی انسانی جوان است با وجود همه این ظرفیت‌ها در بعضی از شهرستان ها، محرومیت های دیده می شود.
دکتر منصوری با بیان اینکه صعب‌العبور بودن، خدمات رسانی به روستاهای و دیگر مناطق استان را با مشکل مواجه کرده است، گفت: بعضی وقت‏ها ارائه خدمات پرهزینه است وجاده ای که ساخته می شود باید با هزینه سنگین ساخته شود.
وی با اشار ه به مشکل بیکاری مردم استان گفت: مشکل اشتغال در استان از طریق کارآفرینی اجتماعی و تاکید بر فعالیت‏های خرد اشتغال امکان پذیر است.
منصوری به بازدید خود از طرح های استان اشاره کرد و گفت:طرح ملی مسکن در برخی شهرستان‌ها خوب بوده و در برخی شهرستان ها به دلیل کمبود زمین با مشکل مواجه شده که دولت در این خصوص چاره‌اندیشی می‌کند.
  پتروشیمی گچساران افتخاری برای صنعت پتروشیمی کشور
معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه پتروشیمی گچساران افتخاری برای صنعت پتروشیمی کشور است، افزود: ۸۳ درصد این پروژه داخلی‌سازی بوده یعنی کشور در همه جهات در این حوزه توانمند است و در سفری که رئیس جمهور در چند ماه آینده خواهد داشت این پروژه افتتاح می شود.
معاون رئیس جمهور گفت: سد چم شیر چند درصد تا تکمیل کامل فاصله دارد، در حال حاضر  ببش از ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب پشت آن ذخیره است و نیروگاه ۱۷۶ مگاواتی آن هم تا دو سه ماه آینده تمام خواهد شد و زمین‌های پایین دست هم آبیاری می‌شود.
وی در ادامه با ابراز رضایت از برخی کارهایی که در استان انجام شده از جمله پروژه های راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای مثال پروژه لنده تراب که به جاده پاتاوه دهدشت متصل می‏شود از پیشرفت خوبی برخوردار است و همچنین کمک می‏کنیم تا مشکلات محور اصلی پاتاوه به دهدشت به اتمام برسد.
وی گفت: دولت تمام قد از این استان حمایت می‌کند و هرچه داشته باشیم در اختیار استان قرار می‏دهیم چرا که مردم این استان شایسته توجه هستند.وی خاطرنشان کرد:محرومیت‌های اینجا قابل رفع است خودمان را مکلف کرده ایم که کارها را دنبال کنیم اگر کمبودی بوده در سفر دوم برطرف خواهد شد و کارها سرعت بیشتری خواهد گرفت.