تعمیق همکاری‎ها در زمینه تبادل استاد بین دانشگاه‎هاي علامه و مسکو

در دیدار دو جانبه تاکید شد؛

در دیدار دوجانبه روسای دانشگاه ‏های علامه طباطبائی و زبان شناسی مسکو بر تعمیق همکاری ‏ها در زمینه تبادل استاد بین دانشگاه ها تاکید شد.

در دیدار دوجانبه روسای دانشگاه ‏های علامه طباطبائی و زبان شناسی مسکو بر تعمیق همکاری‏ها در زمینه تبادل استاد بین دانشگاه ها تاکید شد.
به گزارش دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر عبدالله معتمدی در دیدار با دکتر ایرنا کرایوا، رئیس دانشگاه دولتی زبان شناسی مسکو، با اشاره به سیاست توسعه روابط بین المللی در دانشگاه علامه طباطبائی، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف از جمله تبادل استاد و برنامه‌های تحقیقاتی مشترک پژوهشی بین دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه دولتی زبان شناسی مسکو ارتقا یابد.
معتمدی در این دیدار با معرفی ظرفیت های مختلف در دانشگاه علامه طباطبائی، به تشریح رویکردهای جدید دانشگاه از جمله توسعه روابط بین الملل پرداخت و ابراز امیدواری کرد: گسترش همکاری‌ها با دانشگاه‌ زبان شناسی روسیه منجر به تبادل تجربیات و استفاده از ظرفیت‏های متقابل در عرصه روابط بین المللی دانشگاهی برای دو دانشگاه شود.
رئیس دانشگاه دولتی زبان شناسی مسکو نیز در سخنانی با بیان اینکه همکاری با دانشگاه های ایران برای دانشگاه های روسیه بسیار مهم است، گفت: زبان فارسی ۲۲ سال است که در این دانشگاه تدریس می شود و دانشگاه علامه طباطبائی یکی از مهمترین دانشگاه های طرف قرارداد این دانشگاه است. امیدوارم برنامه توسعه و تقویت همکاری در چند ماه آینده اجرایی شود.
گسترش و تعمیق همکاری ها در زمینه تبادل استاد، ایجاد زمینه برای بهره مندی دانشجویان دکتری از فرصت‏های آموزشی و پژوهشی، چشم انداز همکاری های آینده و همچنین برنامه ریزی برای اجرایی شدن زمینه های همکاری های مشترک آموزشی و پژوهشی از جمله برگزاری نشست ها، سخنرانی های علمی و چاپ مقالات علمی در نشریات نمایه شده بين‏المللی دو دانشگاه از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.