شأن و منزلت بازنشستگان بایدحفظ شود

وضعیت درآمدی مردم بشدت نابسامان است و مبالغ دریافتی کفاف خورد و خوراک خانواده ها را هم نمی دهد.

شأن و منزلت بازنشستگان بایدحفظ شود

وضعیت درآمدی مردم بشدت نابسامان است و مبالغ دریافتی کفاف خورد و خوراک خانواده ها را هم نمی دهد.
این وضعیت برای بازنشستگان به مراتب سخت تر و تبعات روانی آن بسیار مخرب است. چرا که یک بازنشسته وظایفی به لحاظ خانوادگی دارد که با اوضاع و احوال کنونی در مقابل آنها دچار شرمندگی شده اند.
به طور عادی یک کارمند یا کارگر بازنشسته بیش از دو دهه برای کشور خدمت کردند و بنابر قانون در دوران بازنشستگی باید حقوق و مزایای مناسب جهت تأمین زندگیشان داشته باشند.
اینکه امروز دولت در پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان دچار مشکل شده و مسئولان مربوطه تنها راهکار اجباری را "فروش جزایر قشم و کیش" می دانند، واقعا تأمل برانگیز است!
استناد مطرح کردن چنین ادعایی براین پایه است که کشور یونان برای جبران بدهی های خود به سازمان های بازنشستگی و صندوق های خارجی مجبور به فروش ۳۰ جزیره خود شده است.
اینکه چه منطقی پشت چنین قیاسی وجود دارد به کنار؛ اما اصل حرف این است که چطور می شود که راهکارهای بحرانی در اروپا را ملاک عمل مشابه قرار می دهیم اما نحوه مدیریت امور و کیفیت ارائه خدمات به اقشاری همچون بازنشستگان در کشورهای موفق اروپا را الگوی عمل قرار نمی دهیم؟!.
اینکه گفته شده اگر ۳میلیون بشکه نفت هم بفروشیم باز از پس پرداخت حقوق و مطالبات بازنشستگان بر نمی آییم،  موضوعی غیر مسئولانه است.
مگر همه کشورهایی که بازنشستگان خود را در بهترین شرایط تکریم اجتماعی مدیریت می کنند، نفت دارند؟! یا همه جزیره می فروشند تا بتوانند مطالبات بازنشستگان را پرداخت کنند؟!
اگر نگاهی به مدیریت غیراصولی در امور بازنشستگان طی دهه های گذشته بیندازیم می بینیم که بروز فسادهای کلانی که در این ادوار رخ داده اگر اتفاق نمی افتاد و سرمایه های مردم مورد سو استفاده قرار نمی گرفت امروز شان و منزلت بازنشستگان حفظ می شد و نیازی به فروختن جزیره های قشم و کیش هم نبود.
اما نکته آخر اینکه حتی مطرح کردن چنین مباحثی زیبنده کشور نیست، مگر جزایر کشور جز اموال دولت است که آن را بفروشیم...!؟