ساخت ۴ هزار و ۲۸۵ واحد مسکونی كليد خورد

توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی؛

ساخت ۴ هزار و ۲۸۵ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی کلید خورده است .

ساخت ۴ هزار و ۲۸۵ واحد مسکونی كليد خورد

اراك-خبرنگار آفرينش
ساخت ۴ هزار و ۲۸۵ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی کلید خورده است .
رويايي به نام سرپناه مسکن يکي از نيازهای اساسي انسان است که با شروع هر زندگي داشتن آن بيشتر و بيشتر احساس مي شود.طي سال‎های اخير قيمت مسکن در برخي شهرها رشد چشمگيري داشته و قرار گرفتن در شيب تند افزايشي، آن را به يکي از دغدغه های اصلي و اولويت‏دار زندگي خانوارهای ايراني مبدل کرده است.
شهر اراک به عنوان مرکز استان مرکزی هم،به عنوان يکي از رکورد داران افزايش قيمت مسکن از اين قطار پرسرعت و افسارگسيخته تورم جا نمانده تا آنجا که حتي با ايجاد شهرهای جديد مهاجران و اميرکبير در نزديکي شهر اراک، خريد مسکن برای مردم خصوصا جوانان به رويايي دست نيافتني تبديل شده است.
کافيست نيم نگاهي به آگهي ‏های فروش مسکن در شهر اراک داشته باشيم تا متوجه وضعيت وخيم گراني در بحث ساخت و سازها و فروش مسکن شويم، اگر چه اجازه کردن مسکن هم به تبعيت از اين روند افزايشي، دست کمي از خريد آن ندارد.
در اين ميان يکي ‌از روزنه های اميد خانواده ها در شهر اراک، طرح‎ های حمايتي دولت از جمله طرح نهضت ملي مسکن است که مردم به آن دلخوش
کرده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در جریان بازدید از پروژه ۶۰۰ واحدی غدیر طرح نهضت ملی مسکن شهر اراک که توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است گفت:ساخت چهار هزار و ۲۸۵ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان مرکزی از سوی این ارگان کلید خورده است.
ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی در شهرهای زير یکصد هزار نفر جمعیت
"علی عسگری" مدیرکل بنیادمسکن استان در جریان بازدید از پروژه ۶۰۰ واحدی غدیر طرح نهضت ملی مسکن شهر اراک در مجاورت کوی کوثر اراک افزود: اکنون ساخت واحدهای مسکونی طرح
نهضت ملی در شهرهای زير یکصد هزار نفر جمعیت استان از جمله آشتیان، تفرش، خمین، شازند، محلات، دلیجان، کمیحان و فرمهین وزرندیه و...در دست انجام است که سه هزار و ۴۲۴ واحد معادل ۷۹ درصد با روش مستقیم توسط خود بنیاد مسکن ساخته و
 ۸۶۱ واحد معادل ۲۱ درصد زمین به خود متقاضیان جهت ساخت در قالب گروه‎های ساخت واگذار گردیده که در جمع حدود ۲۲۰۰ واحد فونداسیون و تعداد ۱۱۰۰ واحد اسکلت و سقف و تعداد حدود ۴۸۰ واحد سفت کاری و تعداد ۱۴۴ واحد نازک کاری اجرا و تعداد ۱۲۴ واحد تاکنون به بهره برداری و تحویل متقاضیان در این شهرها گردیده است .
 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی اظهار کرد:پیشرفت فیزیکی پروژه ۶۰۰ واحدی طبق برنامه می‏بایست ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی باشد که خوشبختانه از برنامه جلوتر وحدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر در حال گرفتن پیمانکار برای نازک کاری از طریق برگزاری مناقصه می‏ باشیم.
عسگری با بیان اینکه زمین طرح اقدام ملی غدیر در قالب طرح نهضت ملی به بنیاد مسکن واگذار شده گفت:زمین این پروژه حدود ۴۶ هزار متر مربع مساحت دارد و بنیاد مسکن در سال ۱۳۹۹ پروانه ساختمانی را از شهرداری اخذ و طرح آن ظرفیت احداث ۶۰۰ واحد مسکونی، یک واحد تجاری و یک رستوران را داشته که مسئولیت احداث واحدهای مسکونی از طریق اداره کل راه و شهر سازی به بنیاد مسکن واگذار گردیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت اکنون پیمانکاری برای اسکلت و سفت کاری انتخاب شده و حدود ۹۰ درصد اسکلت وسقف طرح تکمیل شده است، عسگری تاکید کرد : تکمیل و افتتاح این پروژه در شهریور سال ۱۴۰۳ هدفگذاری شده اما
بر اساس برنامه تا پایان امسال نخستین بلوک‏ها به اتمام می‏رسد و امید است از ابتدای سال آتی تعدادی از واحدها تحویل متقاضيان شود. همچنین سفت کاری، ۲۲۵ واحد مسکونی و در کل پروژه ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وي گفت: در طرح‌ملی مسکن زمین
به صورت اجاره ۹۹ ساله و رایگان واگذار و هزینه پروانه ساختمانی و نظام مهندسی به میزان ۵۰ درصد دارای تخفیف و یا در تعهد دولت است.