درمان اوتیسم در مراکز دولتی رایگان است

وزیر بهداشت:

وزیر بهداشت گفت: هزینه درمان افراد طیف اوتیسم در مراکز دولتی ۱۰۰ درصد رایگان است و اگر کوچک‌ترین کوتاهی در این زمینه وجود دارد باید به ما منعکس کنید.

وزیر بهداشت گفت: هزینه درمان افراد طیف اوتیسم در مراکز دولتی ۱۰۰ درصد رایگان است و اگر کوچک‌ترین کوتاهی در این زمینه وجود دارد باید به ما منعکس کنید.
به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی در همایش ۳+۲۰ انجمن اوتیسم ایران که در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: افراد کارهای مختلفی را در جامعه انجام می‌دهند؛ مثلا یکی می‌رود دلار و خانه می‌خرد که گران بفروشد اما چه کاری ارج و قرب بالایی دارد؟ اگر کسی اقدام به کار خیر می‌کند باید قدر او را بدانیم چراکه اسوه اجتماع هستند و در تاریخ ما کارهای خیر ریشه‌دار است.
وی افزود: مجمع خیرین سلامت در سال گذشته حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان به مردم کمک کرده است و این کار خودجوش بوده است و باید قدر بدانیم. فکر نکنید که حتما باید پولدار باشید که کار خیر کنید، حتی کمترین مبالغ نزد خداوند دیده می‌شود.
عین‌اللهی بیان کرد: در رابطه با اوتیسم زحمات زیاد است و اولین کار خیر را خود والدین انجام می‌دهند و بعد از آنها انجمن اوتیسم است اما ما هم وظایفی داریم که باید از بابت آنها خدا را شاکر باشیم.
وی تاکید کرد: در رابطه با مباحث بیمه ای مصوب شده است هزینه درمان افراد طیف اوتیسم در مراکز دولتی ۱۰۰ درصد رایگان باشد و اگر کوچک‌ترین کوتاهی وجود دارد باید به ما منعکس کنید. بحث خدمات دندانپزشکی افراد اوتیسم نیز به ۲ برابر افزایش می‌یابد البته این نکته مهم است که منابع ما هم محدود است.
وی افزود: در مورد بهبود خدمات توانبخشی هم باید همفکری شود و در این زمینه خیرین هم می‌توانند ورود کنند.
وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه فوریت‌های پزشکی هم قرار است
کد مخصوصی برای خانواده‌های اوتیسم درنظر بگیرند که خانواده با آن کد به اورژانس زنگ بزند تا خدمت دهی با وضعیت ویژه انجام شود.