الگوبرداری هند از چین در تنش زدایی بین تهران و ریاض

وزیر خارجه هند با اشاره به تلاش موفق چین در تنش زدایی بین ایران و عربستان از اقدام دهلی نو برای خاتمه درگیری بین روسیه و اوکراین خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر خارجه هند با اشاره به تلاش موفق چین در تنش زدایی بین ایران و عربستان از اقدام این کشور برای خاتمه درگیری بین روسیه و اوکراین خبر داد.
به گزارش منابع خبری، «جی.اس جایشانکار» وزیر خارجه هند گفت که هند تلاش کرده در درگیری روسیه و اوکراین کمک کند نه به این دلیل که چین کاری انجام داده ، بلکه به این دلیل که وضعیت اوکراین سزاوار این اقدام است.وزیر خارجه هند گفت که دهلی نو در تلاش است تا در این وضعیت کمک کند.
جیشانکار با اشاره به اقدام چین در برقراری روابط دیپلماتیک بین تهران و ریاض گفت: «چین‌ها در هر اتفاقی که بین عربستان سعودی و ایران رخ داد، مشارکت داشته‌اند.»جایشانکار گفت: «من با کسی رقابت نمی‌کنم. اگر کاری در اوکراین انجام دهم، به خاطر رقابت با چین نیست. این کار را انجام خواهم داد. واقعیت این است که به طرق مختلف، ما از آغاز درگیری تلاش کرده‌ایم کمک کنیم. در واقع، مودی از جمله رهبرانی بوده است که مکرراً با روسای جمهور روسیه و اوکراین در تماس بوده است.