حدود ۲۵۰۰ کدرشته محل در دانشگاه علمی کاربردی تعطیل شد

معاون دانشگاه علمی کاربردی:

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت:سال گذشته حدود ۲۵۰۰ کدرشته محل تعطیل و تعداد قابل توجهی کدرشته محل جدید متناسب با نیاز بازار کار جایگزین برنامه ‌های قبلی شد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت:سال گذشته حدود ۲۵۰۰ کدرشته محل تعطیل و تعداد قابل توجهی کدرشته محل جدید متناسب با نیاز بازار کار جایگزین برنامه ‌های قبلی شد.
به گزارش دانشگاه جامع علمی کاربردی، با حضور جمعی از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه و با مشارکت گسترده بیش از ۱۰۰ نفر فرهیختگان، صاحبنظران و علاقمندان این همایش با نشست های تخصصی با عناوین نظام جامع آموزش مهارتی و مشارکت بخش خصوصی در آموزش مهارتی در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.
در افتتاحیه این همایش دکتر اصغر کشت کار پیرامون اهداف، سیاست های کلی و ماهیت این همایش مباحثی ارائه و ضمن مروری بر محورهای این همایش، به تشریح مدل دانشگاه در دستیابی به اشتغال پرداخت که در طول زمان زمان از سال ۱۳۷۰ تاکنون توسعه یافته است.
 حدود ۴۰ هزار مدرس با کد مدرسی فعال در دانشگاه مشغول به تدریس هستند
وی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که ضمن استفاده از ظرفیت مدرسان آموزشی بصورت منحصر بفرد از ظرفیت مدرسان خبره و تجربی استفاده می کند خبرگان دانشگاه علاوه بر دانش و آگاهی در حوزه تخصصی خود دارای مهارت و تجربه کافی بوده و از این ظرفیت در آموزش های مهارتی استفاده می کنند در حال حاضر حدود۴۰ هزار مدرس با کد مدرسی فعال در دانشگاه مشغول به تدریس هستند که از مولفه های مهم نظام علمی کاربردی محسوب می شوند.
کشت کار گفت: تجهیزات موجود در مراکز مجری آموزش‌های علمی کاربردی متعلق به بخش خصوصی بوده ولی تحت نظارت دانشگاه و برابر با استاندارد ‌های مندرج در برنامه های درسی علمی کاربردی می‌باشند، طراحی و تدوین برنامه‌های درسی این دانشگاه نیز پس از تحلیل شغل و با لحاظ شایستگی‌های حرفه ای با همراهی صاحب نظران حوزه شغلی انجام می شود.
 تدوین و ابلاغ ۱۳۶ برنامه درسی مبتنی بر برنامه تحولی نیازآفرینی
وی خاطرنشان کرد:در سال گذشته ۱۳۶ برنامه درسی مبتنی بر برنامه تحولی نیازآفرینی شامل ۱۲۵ برنامه جدید و ۱۱ برنامه بازنگری شده  به عنوان یک دستاورد بزرگ برای نظام آموزش های شغلی در مقاطع کاردانی وکارشناسی ناپیوسته در زیر گروه‌های آموزشی مختلف تدوین و برای اجرا ابلاغ شد.
 سال گذشته حدود ۲۵۰۰ کدرشته محل تعطیل شد
دبیر علمی همایش نظام جامع آموزش مهارتی، مشارکت بخش خصوصی در آموزش مهارتی افزود: رویکرد و سیاست دانشگاه جامع علمی کاربردی برای توسعه مراکز، توجه به بحث تضمین اشتغال و پذیرش دانشجو به شرط اشتغال از ابتدا است با لحاظ طرح پایش و آمایش در سال گذشته حدود ۲۵۰۰ کدرشته محل تعطیل و تعداد قابل توجهی کدرشته محل جدید و متناسب با نیاز بازار کار جایگزین برنامه ‌های قبلی نظام آموزش شغلی کشور شد که این فعالیت‏ها حکایت از پویایی این نظام آموزشی در دانشگاه جامع علمی کاربردی دارد.
دبیر علمی این همایش ضمن تشکر از مشارکت فعال اعضا و ثمر بخش تلقی کردن مباحث ارائه شده، رهاوردهای کسب شده در این نشست را عنوان کرد.