رسیدگی دقیق و سریع پرونده برهم زنندگان امنیت روانی مردم

در جلسه شورای عالی قوه قضاییه تأکید شد؛

رئیس قوه قضائیه گفت: مسئولان ذیربط قضائی توجه و اهتمام داشته باشند که رسیدگی به پرونده های مرتبط با برهم زنندگان امنیت روانی مردم در نهایت دقت و سرعت باشد.

رسیدگی دقیق و سریع پرونده برهم زنندگان امنیت روانی مردم

رئیس قوه قضائیه گفت: مسئولان ذیربط قضائی توجه و اهتمام داشته باشند که رسیدگی به پرونده های مرتبط با برهم زنندگان امنیت روانی مردم در نهایت دقت و سرعت باشد.
به گزارش  مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، ضمن اشاره به سفر اخیر هیات عالی قضائی به استان کردستان، مجدداً از مهمان‌نوازی مردم شریف و غیور این استان قدردانی به عمل آورد و اظهار کرد: انسان هر چقدر با متن مردم ارتباط بیشتری برقرار می‌کند، احساس مسئولیت بیشتری می‌کند؛ ما باید از حداکثر توان خود برای خدمت به این مردم بهره بگیریم در غیر این صورت دچار خسران می‌شویم.
هر کسی حرفی زد جایش زندان نیست، اما در مواردی افراد امنیت روانی مردم را بهم می‌زند و باید از قوه قهریه استفاده کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست امروز، بار دیگر به مقوله برهم زنندگان امنیت روانی مردم پرداخت و در این خصوص به مسئولان ذیربط قضائی دستور داد تا با سرعت عمل و تدبیر و اقدامات مناسب و متناسب، با برهم زنندگان امنیت روانی مردم برخورد کنند.
قاضی‌القضات در همین راستا گفت: ممکن است در همه موارد، تدبیر و اقدام مناسب و متناسب در مواجهه با فرد برهم زننده امنیت روانی مردم ابتدا منحصر به احضار و مجازات و زندانی کردن او نباشد؛ گاهی ممکن است لازم باشد از طرق دیگری، این کار را خنثی کنیم؛ فی‌المثل در ابتدای اقدام به شخص یا دستگاهی بگوییم با فردی که امنیت روانی مردم را برهم زده، صحبت کنند و به او تذکرات لازم داده شود و موضوع برای وی تبیین شود تاوی در صدد جبران برآید؛ بنابراین این‌طور نیست که هر کس هر مطلبی در راستای برهم زدن امنیت روانی مردم گفت، به زندان برود؛ گاهی اقدامات دیگری نیاز است؛ البته در مواردی که لازم است، حتماً باید از اقدامات قضائی و قهریه در برابر برهم زنندگان امنیت روانی مردم بهره گرفت.
رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: در این مقوله، آنچه که مهم است، خنثی‌سازی عملیات روانی دشمن است؛ لازمه این امر نیز سرعت عمل، تدبیر و اقدامات مناسب و متناسب است؛ در مواردی نیز که لازم است به مجازات فرد برهم زننده امنیت روانی مردم پرداخت، باید اقدامات و تدابیر مناسب و بازدارنده اتخاذ کرد.