مکان های دیدنی جهان

این پل زنجیری که روی رودخانه دانوب قرار گرفته، توسط یک مهندس برجسته انگلیسی به نام ویلیام تیرنی کلارک ساخته شده است و اولین پل دائمی است که دو شهر بودا و پست را به یکدیگر متصل می‌کند.

مکان های دیدنی جهان

قسمت اول
پل زنجیری Szechenyi – بوداپست، مجارستان
این پل زنجیری که روی رودخانه دانوب قرار گرفته، توسط یک مهندس برجسته انگلیسی به نام ویلیام تیرنی کلارک ساخته شده است و اولین پل دائمی است که دو شهر بودا و پست را به یکدیگر متصل می‌کند. پل زنجیری Szechenyi یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور مجارستان است و شب‌ها موقع روشن‌شدن چراغ‌ها منظره فوق‌العاده‌ زیبایی برای عکاسی خلق می کند.
  بنای یادبود لینکلن – واشنگتن دی‌سی، آمریکا
بنای یادبود لینکلن، ساختمانی از جنس سنگ مرمر است که به افتخار رئیس‌جمهور فقید ایالات متحده آمریکا در سال 1992ساخته شده است. در همین ساختمان، مارتین لوتر کینگ در 28 آگوست سال 1963 سخنرانی معروف خود: “رویایی دارم…” را قرائت نمود. این ساختمان که سالانه
 6 میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان برای دیدن آن به واشنگتن می‌شتابند، در سال 2007 از سوی موسسه معماران آمریکایی مقام هفتم فهرست بهترین آثار ایالات متحده آمریکا را از آن خود نمود.
 آب‌نمای تروی – رم، ایتالیا
فواره یا آب‌نمای تروی بزرگ‌ترین و معروف‌ترین فواره سبک باروک است که توسط معمار ایتالیایی، نیکولا سالوی طراحی و بعدا توسط جوزپه پانینی تکمیل شد. این بنای زیبا و منحصربه‌فرد ارتفاعی به طول 26.3 متر و عرض 49.15 متری دارد. طبق افسانه‌ها اگر یک سکه داخل این آب‌نما بیندازید، حتما دوباره به این شهر خواهید آمد. این آب‌نما در بسیاری از فیلم‌ها نیز نمایش داده شده است.
ادامه دارد...
 مجله اينترنتي ستاره