تورم محصول رشد نقدینگی است

قالیباف در همایش صندوق توسعه ملی:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز تورم محصول رشد نقدینگی است و از ناترازی عملیاتی بودجه و ناترازی بانک‌ها به وجود می‌آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز تورم محصول رشد نقدینگی است و از ناترازی عملیاتی بودجه و ناترازی بانک‌ها به وجود می‌آید.
به گزارش  مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش بین‌المللی صندوق توسعه ملی که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: هر سیاستی که می‌خواهیم بگذاریم، موظفیم شرایط محیطی خودمان را در حوزه داخلی و خارجی به خوبی و با نگاه راهبردی بشناسیم و تحلیل کنیم و دقیق بدانیم که در چه شرایطی هستیم و این بسیار کلیدی و مهم برای تنظیم برنامه پنج ساله است.
قالیباف با اشاره به اینکه تورم محصول رشد نقدینگی است و از ناترازی عملیاتی بودجه و ناترازی بانک‌ها نشئت می‌گیرد، گفت: نتیجه آن سلطه مالی بر سلطه پولی می‌شود. تا درباره این مسائل تصمیم نگیریم و آن‌ها را شفاف در برنامه هفتم تبدیل به قانون نکنیم و پای آن نایستیم، همین آش و کاسه‌ای که امروز است، در اقتصاد ما ادامه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: به عنوان یک شهروند و خدمتگزار مردم در مجلس می‌گویم که با تمام وجود ایستاده‌ام تا در برنامه هفتم تلاش کنم و در این مسیر حرکت کنیم. عاجزانه دست نیاز خود را به سوی همه نخبگان، کارآفرینان و همه مجاهدان عرصه اقتصاد کشور دراز می‌کنم تا این مسائل را در برنامه هفتم حل کنیم و با تصمیم شجاعانه، عاقلانه و عالمانه به یک ثبات اقتصادی برسیم.