۲۰۰ رأس دام عشایر اهر براثر بارش برف و برودت هوا تلف شد

فرماندار شهرستان اهر:

فرماندار اهر گفت: ۲۰۰ رأس دام عشایر اهر با بارش برف و برودت هوا تلف شد.

فرماندار اهر گفت: ۲۰۰ رأس دام عشایر اهر با بارش برف و برودت هوا تلف شد.
به گزارش مهر، ابوالفضل غنی‌زاده در تشریح وضعیت بحران برف در ارتفاعات و زمین‌گیری عشایر در ییلاقات شهرستان اهر اظهار داشت:در پی اعلام وضعیت فوق‌العاده از سوی استانداری آذربایجان‌شرقی به دلیل بارش برف، در این راستا دقایق اولیه ساعت اداری؛ جلسه اضطراری شورای مدیریت بحران شهرستان اهر تشکیل شد و پس از بررسی گزارشات،۶ اکیپ جهت ارزیابی میزان خسارت وارده به عشایر اعزام شدند.
وی با اشاره به بارش برف ۵۰ سانتی‌متری در مناطق ییلاقی و عشایری شهرستان اهر گفت: ارتفاع برف در ارتفاعات جنوب اهر به قدری بالا بود که موجب تلف شدن ۱۰۰ دام سَبُک عشایر شهرستان اهر شده است و سایر خسارت ناشی از بارش برف در مناطق عشایری این شهرستان توسط دستگاه‌های اجرایی و امدادی ارزیابی خواهد شد.
فرماندار اهر از تلفات ۲۰۰ رأس دام عشایر بر اثر بارش برف و برودت هوا در ییلاقات عشایری این شهرستان خبر داد و گفت: اکیپ‌های ارزیابی پس از بازرسی‌های میدانی، گزارش تلف شدن ۲۰۰ رأس از احشام عشایر مستقر در ییلاقات درگیر برف و نیاز خانوارهای عشایری به اسکان اضطراری را گزارش دادند.
غنی‌زاده تأکید کرد: با عنایت به اطلاع‌رسانی قبلی مبنی‌بر بارش برف و برودت هوا و کوچ زود هنگام، موجب شد تا ۶۰ خانوار عشایری در شهرستان اهر بر اثر بارش برف متحمل خسارت شوند، هرچند عشایر  به دلیل خشک‌سالی و نبود علوفه در قشلاقات تصمیم به کوچ زود هنگام به ییلاقات کرده بودند که با بارش برف و برودت هوا غافلگیر شدند.
وی با قدردانی از پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌شرقی از وضعیت عشایر خسارت‌دیده ناشی از بارش برف و برودت تصریح کرد: استاندار آذربایجان‌شرقی از صبح پیگیر وضعیت عشایر درگیر برف در ییلاقات شهرستان اهر بودند، از این‌رو وضعیت عشایر گرفتار در برف و خسارت ناشی از آن به استاندار و مدیرکل مدیریت بحران استانداری ارجاع شد و از طرفی برای جبران حداقل خسارت با پرداخت تسهیلات را پیگیری می‌کنیم.
فرماندار اهر از توزیع ۱۵۰ قلم وسایل گرمایشی، چادر، پتو و والور در بین خانوارهای عشایری گرفتار در برف در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد:با همکاری جمعیت هلال‌احمر، اداره امور عشایر، بخشداری‌های فندقلو و مرکزی و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان، اقلام مورد نیاز برای عبور خانوارهای عشایری از برودت هوای ناشی از بارش برف توزیع شد.