مکان‏ های دیدنی جهان

مسجد بزرگ شیخ زاید در اواخر دوران ریاست جمهوری شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، بین سال‏های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۷ در امارات متحده عربی تاسیس شد.

قسمت هشتم
 مسجد بزرگ شیخ زاید –ابوظبی
مسجد بزرگ شیخ زاید در اواخر دوران ریاست جمهوری شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، بین سال‏های 1996 تا 2007 در امارات متحده عربی تاسیس شد.در ایام عید، این مسجد میزبان 40 هزار زائر از سراسر جهان است. در سالن اصلی مسجد شیخ زاید یک فرش 45 تنی قرار دارد که بافت آن 2 سال به طول انجامیده و بزرگ‌ترین فرش جهان لقب گرفته است.
 مسجد سلطان علی –برونئی
شاید بتوان گفت که مسجد سلطان علی، زیباترین مسجد قاره آسیا و اقیانوسیه است و مهم‌ترین جاذبه گردشگری کشور برونئی محسوب می‌شود.این مسجد که ترکیبی از معماری مغول و ایتالیایی است در قرن 30 ساخته شده و نام آن به سلطان عمرعلی سیبف‌الدین، سلطان برونئی بازمی‌گردد.
 کاخ ورسای –فرانسه
در 20 کیلومتری جنوب غربی فرانسه، کاخ مجلل ورسای قرار گرفته که به عنوان نمادی از سلطنت کشور فرانسه در قرن 17 و 18 شناخته می‌شود.این کاخ بیش از 700 اتاق، 60 پله و 1200 شومینه دارد و هزاران اثر هنری مختلف را در خود جای داده است.
 مجسمه آزادی –نیویورک، آمریکا
مجسمه نمادین آزادی تندیسی از یک الهه رومی است که در دست راست خود یک مشعل و در دست دیگر لوح آناستا را نگه داشته است. این مجسمه هدیه‌ای است که در سال 1886 از طرف دولت فرانسه به ایالت متحده آمریکا اهدا شده و روی آن لوح، تاریخ اعلام استقلال آمریکا یعنی 4 جولای 1776 حک شده است.
ادامه دارد...
 مجله اينترنتي ستاره