تیم ما لایق قهرمانی در لیگ بود

دانیال اسماعیلی‌فر مدافع راست پرسپولیس:

دانیال اسماعیلی‌فر مدافع راست تیم فوتبال پرسپولیس در در اولین سال حضورش در پرسپولیس توانست طعم قهرمانی در لیگ را بچشد، او که معتقد است پرسپولیس لایق‌ترین تیم برای قهرمانی بود، درباره قهرمانی در لیگ برتر گفت : من در دهمین فصل حضورم در لیگ برتر و اولین فصل حضور در پرسپولیس قهرمانی در لیگ را تجربه کردم که واقعاً این قهرمانی لذت‌بخش بود.

تیم ما لایق قهرمانی در لیگ بود

دانیال اسماعیلی‌فر مدافع راست تیم فوتبال پرسپولیس در در اولین سال حضورش در پرسپولیس توانست طعم قهرمانی در لیگ را بچشد، او که معتقد است پرسپولیس لایق‌ترین تیم برای قهرمانی بود، درباره قهرمانی در لیگ برتر گفت : من در دهمین فصل حضورم در لیگ برتر و اولین فصل حضور در پرسپولیس قهرمانی در لیگ را تجربه کردم که واقعاً این قهرمانی لذت‌بخش بود. از این لحاظ که ما حریفان پرقدرتی مثل استقلال و سپاهان داشتیم و قهرمانی در حضور چنین تیم‌هایی واقعاً برای ما لذت‌بخش بود. ما در یک مقطع از لیگ فقط به این فکر کردیم که باید ببریم و در فصلی قهرمان شدیم که دو رقیب ما پرقدرت بودند. اگر این دو تیم قوی نبودند، قهرمانی ما اینقدر لذت نداشت و آنها به همراه پرسپولیس لیگ را جذاب کردند. اینکه سه تیم بالای 60 امتیاز بگیرند نشان می‌دهد که چه لیگ سختی داشتیم و پرسپولیس چه کار بزرگی انجام داده است.
وی در پاسخ به این سوال که  استقلال در این فصل قوی‌تر بود یا سپاهان؟ ، گفت : هر دو تیم خوب بودند و شاید ثبات سپاهان بیشتر بود. هر دو تیم به ما برای قهرمان شدن انگیزه دادند. استقلال هم تیم خوبی دارد و اگر دربی را می‌بردند شاید به قهرمانی می‌رسیدند.
وی در خصوص قهرمانی در جام حذفی گفت : ما ابتدا باید به بازی با هوادار فکر کنیم که بازی سختی است. اول باید از این مرحله عبور کنیم تا بعداً در مورد فینال صحبت کنیم.
وی در خصوص عملکرد خودش گفت : من نهایت تلاشم را کردم تا خواسته‌های کادر فنی را در زمین پیاده کنم. از یک جایی وظایف من عوض شد و خط جلوی پرسپولیس آنقدر خوب کار می‌کرد که دیگر نیازی نبود من نفوذ کنم. طبیعتاً دوست داشتم در حمله هم به تیمم کمک کنم، ولی آن جلو بچه‌ها عالی کار کردند. ما قهرمان شدیم، ما در هفت بازی آخر فقط یک گل خوردیم و آنهم در بازی با مس کرمان بود که یک گل شانسی بود. ما بعد از باخت به سپاهان بی‌نظیر بودیم و عملکرد پرسپولیس قابل ستایش است. تیم ما لایق قهرمانی در لیگ بود.
وی در مورد عملکرد یحیی گل‌محمدی گفت : وقتی تیمی را قهرمان می‌کنید دیگر مهم نیست در مورد شما چه حرفی می‌زنند. نیازی نبود آقا یحیی با این قهرمانی خودش را ثابت کند، چون او در گذشته خودش را ثابت کرده بود. ایشان در طول فصل خیلی تحت فشار بود و ما خیلی چیزها را بعد از قهرمانی متوجه شدیم. او طوری رفتار می‌کرد که هیچ فشاری روی بچه‌ها نباشد، ولی خودش خیلی سختی کشید ارهای زیادی را تحمل کرد.