اولین روستای استان گلستان مجهز به فیبر نوری و اینترنت پرسرعت (FTTH) مخابرات شد

به گزارش اداره روابط عمومی مخابرات منطقه گلستان، به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی ، مراسم واگذاری سرویس اینترنت پرسرعت FTTHدر روستای پنج پیکر برگزار شد.

گرگان-قهرمان
به گزارش اداره روابط عمومی مخابرات منطقه گلستان، به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی ، مراسم واگذاری سرویس اینترنت پرسرعت FTTHدر روستای پنج پیکر برگزار شد.
این مراسم که با حضور دکتر عبدالجلال ایری نماینده مردم بندرترکمن ،گمیشان ، کردکوی و بندرگز در مجلس شورای اسلامی ، دکتر غلامعلی شهمرادی مدیر مخابرات منطقه گلستان و تنی چند از مسئولان شهرستان بندرترکمن برگزار شد.
روستای پنج پیکر از توابع شهرستان بندرترکمن به عنوان اولین روستای مجهز به سرویس اینترنت پرسرعت FTTH در استان گلستان معرفی شد.
دکتر غلامعلی شهمرادی مدیر مخابرات منطقه گلستان با اعلام این خبر که اولین روستای استان گلستان به زیر ساخت فیبر نوری مجهز شده است گفت:روستای پنج پیکر از توابع شهرستان بندرترکمن  از سرویس اینترنت پرسرعت FTTH بهره مند شده است.
وی با اشاره به شعار اتحادیه جهانی مخابرات در سال جدید که توانمند سازی کشورهای کمتر توسعه یافته از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات است ، افزایش کیفیت شبکه مخابراتی و توسعه زیرساختهای ارتباطی را از جمله عوامل موثر در توسعه استان دانست و گفت:در این زمینه مخابرات منطقه گلستان مستمرا برنامه ریزی داشته و اقدام لازم را انجام خواهد داد.
وی روند اجرای طرح توسعه فیبر نوری در استان را تشریح کرد و گفت:در تمامی شهرستان‏ها این طرح در حال اجراست و در روستاها نیز بر اساس برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته زیر ساخت فیبر نوری ایجاد خواهد شد تا مردم استان در تمامی نقاط بتوانند خدمات و سرویس‏های مخابراتی را بر بستر فیبر نوری دریافت نمایند.
همچنین دکتر عبدالجلال ایری نماینده مردم شهرستانهای بندرترکمن، کردکوی ، گمیشان و بندرگز در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه ارتباطات مخابراتی ، تلاش‏های مخابرات را ستودنی دانست و افزود:ایجاد زیرساخت‏های به روز و مدرن مخابراتی در توسعه اشتغالزایی ، افزایش سرمایه گذاری ، ارتقاي کیفیت اشتغال بسیار موثر بوده و گفت:با توسعه فیبر نوری در روستای پنج پیکر به عنوان منطقه اقتصادی قطعا شاهد شکوفایی اقتصادی در این روستا خواهیم بود که امیدواریم به زودی در تمامی نقاط روستایی استان خدمات و سرویس‏های مخابراتی بر بستر فیبر نوری ارائه شود.