طرح قبض رایگان برای تمامی مشترکان خانگی اجرا می شود

وزیر نیرو گفت: از ساعت ۲۴دیشب تمامی مشترکان برق که میزان مصرف خود را کاهش دهند از مزایای طرح رایگان استفاده کنند.

وزیر نیرو گفت: از ساعت ۲۴دیشب تمامی مشترکان برق که میزان مصرف خود را کاهش دهند از مزایای طرح رایگان استفاده کنند.
آقای علی اکبر محرابیان گفت: منتظر طرح اجرای پاداش صرفه جویی باشیم  و به مرور که وارد فصل گرما شده ایم و مصارف برق در مقایسه با روزهای گذشته افزایش یافته است.
وی افزود: ۱۵ هزار مگاوات ما افزایش تقاضا مصرف داریم و روزانه به این عدد اضافه می شود و  پیش بینی شده که ۳۱ میلیون مشترک برق بتوانند از مزایای طرح رایگان مشترکان برق استفاده کنند.
به گفته وزیر نیرو، سال گذشته مصارف زیر الگو می توانند به میزان ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو وات ساعت پاداش بگیرند، اما امسال تمام مصرف کنندگان زیر الگو یا بالای الگو همزمان با کاهش مصرف برق  
می توانند تا کیلوواتی ۲ هزار تومان از مزایای این طرح استفاده کنند.
هیچ گونه محدویتی برای استفاده از این پاداش نگذاشته ایم وحتی برای صرفه جویی های بیشتر و کاهش مصرف ها هم  این رقم از یارانه پرداختی بیشتر شود و تا به یک میلیون تومان به ازای هر ماه پاداش صرفه جویی دارند.
او می گوید: تفاوت دور کند و دور تند در کولر های آبی بالغ بر ماهانه ۵۰ هزار تومان پاداش است .محرابیان گفت: نه تنها می توانند قبض رایگان داشته باشند و حتی می توانند مبالغ زیادی را بستانکار شوند، به طوریکه در سال گذشته ۴۲ درصد مشترکان شامل پاداش شدند و حدود ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک قبض آنها رایگان شد یا بستانکار شدن و پارسال این طرح برای مشترکان زیر الگوی مصرف بود.