برگزاری دومین همایش نکوداشت روز راسوند در منطقه گردشگری سراب بلاغ

دومین جشنواره روستایی حفاظت و توسعه گیاه دارویی و نکوداشت روز راسوند، در محل منطقه گردشگری سراب بلاغ واقع در روستای حک علیا بخش مرکزی برگزار شد.

اراک-خبرنگار آفرينش
دومین جشنواره روستایی حفاظت و توسعه گیاه دارویی و نکوداشت روز راسوند، در محل منطقه گردشگری سراب بلاغ واقع در روستای حک علیا بخش مرکزی برگزار شد.
به ‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی،  دومین جشنواره روستایی حفاظت و توسعه گیاه دارویی و نکوداشت روز راسوند با حضور مبین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، اکبری پور بخشدار مرکزی، چند تن از مسئولین دستگاه های اجرایی و ادارات شهرستان و جمعی از اهالی روستاهای اطراف، در محل منطقه گردشگری سراب بلاغ واقع در روستای حک علیا بخش مرکزی برگزار شد.
در این همایش با بیان پتانسیل و جاذبه‌های کوه راسوند؛ لزوم حفظ و مراقبت از آن مورد تاکید قرار گرفت.
پاکسازی منطقه با شعار مسیر سبز ایران پاک، اجرای موسیقی سنتی، شعرخوانی و دکلمه‌خوانی، مسابقه زیست محیطی برای کودکان، معرفی صنایع‌دستی و گیاهان دارویی منطقه و حضور مجری و عوامل برنامه اینجا آبادی شبکه آفتاب صدا و سیمای مرکز استان مرکزی برای ضبط برنامه از  دیگر قسمت‌های این جشنواره بودند.
رشته کوه راستوند از دیرباز راه ارتباطی و کریدور اصلی حیات وحش منطقه آذربایجان و منطقه مرکزی کشور بوده است، البته جاده‌سازی ها این ارتباط اکولوژیکی را قطع کردند و باعث انقراض گونه‌ها به خصوص
حیات وحش ارزشمند آن شده اند.
پناهگاه حیات وحش راستوند با وسعت ۱۰۶۱۷ هکتار در جنوب غربی استان مرکزی و در یک کیلومتری جنوب شهر شازند واقع شده و فاصله آن از شهر اراک ۳۲ کیلومتر است و به عنوان پناهگاه حیات وحش به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.