تولید خودرو با رشد ۴۸ درصدی به ۱۹۳ هزار دستگاه رسید

در ۲ ماهه امسال؛

از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت بیش از ۱۹۳ هزار دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت بیش از ۱۹۳ هزار دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.
به گزارش مهر، بر اساس اعلام وزارت صمت، در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۶۵ هزار دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.
در این مدت بیش از ۲۱ هزار دستگاه خودروی وانت تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۵۸ درصد رشد برخوردار بوده است.
همچنین تا پایان اردیبهشت بیش از ۷۰۰ دستگاه خودروی ون تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هزار و ۱۰۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.
در این مدت حدود ۳۸۰ دستگاه مینی بوس و اتوبوس نیز تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ بیانگر ۴۸ درصد رشد است.
در ۲ ماهه نخست امسال نزدیک به ۶ هزار دستگاه انواع خودروی سنگین در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.
میزان رشد تولیدات گروه صنعتی ایران خودرو در مدت مذکور حدود ۵۰ درصد و گروه سایپا نزدیک به ۳۳ درصد بوده است.
 رشد ۸۰ درصدی تولید در بخش خصوصی
همچنین در ۲ ماهه نخست امسال نزدیک به ۳۸ هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شده است که در مقایسه با تولید ۲۱ هزار دستگاه در مدت مشابه سال قبل، حدود ۸۰ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.
در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور ۲۰ درصد است که این میزان در دو ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ نزدیک به چهار درصد بوده که رشد پنج برابری را شاهد هستیم.