خسارت به ۴۰ واحد مسکونی

آخرین جزئیات از سیل خراسان شمالی؛

در سیل اخیر جاده‌های سیل زده در ۱۲ محور روستایی استان در۲ شهرستان شیروان و فاروج پاکسازی شد.

خسارت به ۴۰ واحد مسکونی

در سیل اخیر جاده‌های سیل زده در ۱۲ محور روستایی استان در ۲ شهرستان شیروان و فاروج پاکسازی شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در حال حاضر تردد در تمامی راه‌های خراسان شمالی برقرار است.
مشتری گفت: ۱۰ دستگاه ماشین آلات و ۱۰ راهدار در شهرستان فاروج و پنج دستگاه ماشین آلات و ۱۰ راهدار در شهرستان شیروان برای کمک رسانی به مردم سیل زده و ارگان‌های خدمات رسان به کارگیری شد.
او گفت: در اثر بارش شدید باران و وقوع سیل، جاده روستا‌های استاد، مایوان، چوکانلو، سه گنبد، خیرآباد و سیاهدشت در شهرستان فاروج تخریب شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت:در شهرستان شیروان هم راه‌های ارتباطی روستا‌های گلیان، ملاباقر، رزمقان، چلو، پرسوان، سیدآباد درگیر سیلاب شدند.
 خسارت به ۴۰ واحد مسکونی و امدادرسانی به ۲۴۱ نفر
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در این باره گفت: سیل ه ۴۰ واحد مسکونی روستای "استاد" از توابع شهرستان فاروج خسارت وارد کرد و ۱۰ واحد مسکونی در روستای گلیان شیروان هم دچار آبگرفتگی شد که پاکسازی آن به وسیله امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شد.
شهرستان فاروج با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
غلامرضا شفیق اظهار کرد: ۲۱ دستگاه خودرو در سیلاب دچار آسیب شد ضمن اینکه در روستای "گلیان" شهرستان شیروان ۲ نفر و در روستای "استاد" شهرستان فاروج نیز ۲ نفر جان باختند.
وی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های دریافت شده تاکنون، بیش از ۴۰۰ راس دام در اثر سیل تلف شدند، گفت:در این سانحه طبیعی حدود یک هزار مترمربع از طرح هادی روستای استاد و ۲۰ متر طول دیوار ساحلی این روستا دچار آسیب و خسارت شد.
وی افزود:سیل خسارت‌های قابل توجهی در بخش‌های کشاورزی، دامی و مسکونی استان برجا گذاشت و میزان خسارت‌ها به بخش‌های مختلف کشاورزی و زیرساختی در دست بررسی است.
شفیق اظهار کرد: بارش شدید باران در مدت ۲۰ دقیقه موجب جاری شدن سیلاب به ارتفاع چهار متر در رودخانه روستای استاد شهرستان فاروج شد و خسارات مالی و جانی به بار آورد.
  خسارت ۱۷ میلیارد تومانی به کشاورزی
فرماندار شهرستان فاروج نیز در خصوص میزان خسارت‌های به جا مانده از این حادثه گفت: براساس برآورد اولیه، سیل شامگاه شنبه ۱۷ میلیارد تومان به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد و بیشترین خسارت سیل
به بخش کشاورزی در روستای چوکانلو گزارش شده است.
عبدالرضا فرزانه اظهار کرد: ۱۳۸ راس دام هم در اثر سیل تلف شدند و بیشترین خسارت به منازل و زیرساخت‌های آب، برق و گاز از روستای استاد گزارش شد به طوری که هشت واحد مسکونی تخریب شد و شماری از منازل خشتی و گلی هم که تخریب آن کمتر بود از سکنه خالی شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی نیز در این خصوص گفت:جاده‌های سیل زده در ۱۲ محور روستایی استان در ۲ شهرستان پاکسازی شد و در حال حاضر تردد در تمامی راه‌های خراسان شمالی برقرار است.
محمد مشتری اظهار کرد: در اثر وقوع سیل، جاده روستا‌های استاد، مایوان، چوکانلو، سه گنبد، خیرآباد و سیاهدشت در شهرستان فاروج تخریب شد و در شهرستان شیروان هم راه‌های ارتباطی روستا‌های گلیان، ملاباقر، رزمقان، چلو، پرسوان، سیدآباد درگیر سیلاب شدند.
مشتری افزود:۱۰ دستگاه ماشین آلات و ۱۰ راهدار در شهرستان فاروج و پنج دستگاه ماشین آلات و ۱۰ راهدار در شهرستان شیروان برای کمک‏رسانی به مردم سیل‏زده و ارگان‌های خدمات‏رسان به کارگیری شد.
به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی اکنون راه در تمامی محور‌های استان باز و تردد برقرار است.