برنامه ریزی برای نصب ۱۵ درخت مصنوعی در نقاط مختلف سطح شهر

شهردار تبریز:

شهردار تبریز از نصب چند درخت مصنوعی در مقیاس کوچک در نقاط مختلف شهر خبر داد و گفت: برنامه ریزی ما نصب ۱۵ سازه بزرگ با ارتفاع ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر در سطح شهر است.

تبریز-توفیقی
شهردار تبریز از نصب چند درخت مصنوعی در مقیاس کوچک در نقاط مختلف شهر خبر داد و گفت: برنامه ریزی ما نصب ۱۵ سازه بزرگ با ارتفاع ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر در سطح شهر است.
یعقوب هوشیار اظهار کرد: برای باورپذیری مردم در خصوص اثرگذاری این طرح مسیری لازم است و در همین راستا خواهش کردیم این درخت‌ها در اشل‌های کوچک و مناطق مختلف نصب شود تا پس از آن به سازه‌های اصلی برسیم.
وی با بیان اینکه شعار این دوره شورای شهر و شهرداری پرداختن به موضوع سلامت شهروندان است، تصریح کرد: ورود شهرداری در حوزه‌هایی همچون حمل و نقل، حذف نمک و درخت مصنوعی تنها در راستای سلامت شهر است.
هوشیار هر حرکت جدیدی را شامل موفقیت و شکست دانست و افزود: گاهی عنوان می‌شود شهرداری با یک درخت کل هوای تبریز را تصفیه
 کرده است ولی اینطور نیست و ما مطابق آمار صحبت کرده‌ایم. یکی از دلایلی عمده آلودگی هوای تبریز میزان نمک پاشی در شهر بوده که در چهل سال گذشته در هیچ شهری با این میزان اتفاق نیفتاده است.
شهردار تبریز از لزوم همراهی مردم برای تحقق این طرح اشاره کرد و گفت: از عموم شهروندان تقاضا داریم با ما همراهی کنند چرا که در
غیر این صورت هر روشی  ارائه کنیم، بعید است به نقطه ایده‌آل برسیم. ولی با مشارکت مردم و اراده مدیریت شهری اگر ۱۰ سال نمک پاشی را حذف کنیم، اکوسیستم تبریز به حالت اولیه خود باز می‌گردد.
وی با تاکید بر تلاش مدیریت شهری در بهره گیری از  فکر و ایده شرکت‌های دانش‌بنیان در انجام امور، اظهار کرد: هم اکنون به صورت پایلوت بحث تصفیه آب را در منطقه ۱۰ آغاز کردیم.