بزرگترین و پیشرفته ترین کارخانه شیشه فلوت کشور در هرمزگان به بهره برداری می‎رسد

نیمه دوم سال آینده؛

به همت سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان در قالب توری خبری ، جمعی از خبرنگاران حوزه صمت هرمزگان از روند و پیشرفت فیزیکی کارخانه شیشه فلوت هرمز بازدید نمودند.

بزرگترین و پیشرفته ترین کارخانه شیشه فلوت کشور در هرمزگان به بهره برداری می‎رسد

بندرعباس- شهین صادقی
به همت سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان در قالب توری خبری ، جمعی از خبرنگاران حوزه صمت هرمزگان از روند و پیشرفت فیزیکی کارخانه شیشه فلوت هرمز بازدید نمودند.
 مدیرکارخانه شیشه فلوت هرمز در جمع نمایندگان رسانه های ملی و محلی استان با بیان اینکه کارخانه شیشه فلوت هرمز در بازه زمانی 18 ماهه احداث و تحویل خواهد شد، گفت :این کارخانه که بزرگترین و پیشرفته ترین کارخانه شیشه فلوت کشور است در نیمه دوم سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد.   
سید رضا میرراشد افزود : این پروژه هم اکنون با هفت درصد پیشرفت فیزیکی، در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار و ۱۲۰ هزار متر مربع زیربنا و سرمایه گذاری ۵  هزار میلیارد تومان و تولید روزانه  ۹۵۰ تن در دست احداث است که اشتغالزایی ۴۰۰ نفر مستقیم و ۴۰۰۰ نفر غیرمستقیم  را به دنبال دارد.
وی  با اشاره به اینکه نخستین کارخانه کربن سدیم در شهرمراغه و سپس در فیروز آباد راه اندازی شده است، بیان کرد: در صورت همکاری و مهیا شدن شرایط با راه‏اندازی کارخانه کربنات سدیم در جوار کارخانه شیشه فلوت هرمز برای ۲هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۲هزار نفر نیرو به صورت غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
میر راشد تاکید کرد: جذب و اشتغالزایی ۹۰  درصد نیروهای بومی از استان محل احداث کارخانه، جزو سیاست‏های گروه صنعتی شیشه کاوه است.
مدیرکارخانه شیشه فلوت هرمز با بیان اینکه 70 درصد نیاز بازار شیشه ایران را گروه صنعتی شیشه کاوه تامین می‏کند، گفت:اولویت گروه صنعتی شیشه کاوه ابتدا تامین تقاضا و نیاز بازار داخل و سپس صادرات است.
سید رضا میرراشد ادامه داد: گروه صنعتی شیشه کاوه مبتکر تولید شیشه های خاص "کنترل کننده انرژی"در کشور است  که 90 درصد محصول تولیدی در این زمینه به اروپا صادر می‏شود.
وی با بیان اینکه این نوع شیشه دارای نورگیری بالا و کمترین هدر رفت انرژی است، افزود: این نوع شیشه برای آب و هوای گرم استان هرمزگان بسیار کاربردی است.
صادرات شیشه خام به بیش از
۵۰ کشورجهان
مدیرکارخانه شیشه فلوت هرمز از صادرات شیشه خام توسط گروه صنعتی شیشه کاوه به بیش از ۵۰ کشورجهان خبر داد و گفت :نپال ، ترکیه ، ارمنستان، آلمان ، برزیل ، ایتالیا ، فرانسه  ،انگلستان،چین و... از مقاصد صادراتی شیشه خام توسط این گروه صنعتی است.
میر راشد در بخش دیگری از سخنان خود به دلایل راه اندازی این صنعت در هرمزگان اشاره کرد و افزود:با توجه به اینکه گروه صنعتی شیشه کاوه در سراسر کشور کارخانه های تولید شیشه دارد و جای آن در جنوب کشور خالی بود ، این گروه صنعتی تصمیم گرفت عملیات اجرایی کارخانه شیشه فلوت هرمز را جهت تامین شیشه هرمزگان و استان‏های همجواراحداث نماید.از طرفی دسترسی به معادن و همچنین شرایط خوب هرمزگان جهت صادرات از دیگر دلایل راه اندازی این کارخانه در هرمزگان است.
وی با بیان اینکه در تولید شیشه ۷۰  درصد از سیلیس استفاده می‏شود ، اظهار کرد:در زمینه سیلیس ذخایر خوبی در شمال استان درشهرستان حاجی آباد و رودان داریم و در خصوص تامین آهک نیز مشکلی نداریم .
میر راشد تصریح کرد:بخش عمده ای از تجهیزات و ماشین آلات کارخانه شیشه فلوت هرمز در حال ساخت و بخشی نیز از خارج کشور ثبت سفارش شده است.
مدیرکارخانه شیشه فلوت هرمز ادامه داد:دراین کارخانه علاوه بر تولید شیشه فلوت، شیشه رفلکس نیز تولید می‏شود که امیدواریم در آینده در صنایع جانبی آیینه نیز تولید شود.
وی عمده موانع برای راه اندازی این کارخانه را نبود زیر ساخت‏های لازم برای احداث یک شهرک صنعتی به دلیل تازه تاسیس بودن عنوان کرد و گفت:در زمینه تامین برق اگر همکاری بیشتری صورت گیرد روند کار با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت .
میر راشد ابراز کرد:در حال حاضر گروه صنعتی شیشه کاوه ۵  کارخانه شیشه فلوت در کشور دارد  که ۲  کارخانه دیگر با نام های شیشه فلوت ارومیه و شیشه فلوت هرمز نیز در دست احداث است .
همچنین کارخانه شیشه فلوت ساچی نیز در ساوه تا 4 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید .
لازم به ذکر است ؛ در این تور خبری ،خبرنگاران از نزدیک در جریان روند احداث کارخانه فلوت شیشه هرمز قرار گرفته و از قسمت های مختلف این کارخانه در حال احداث بازدید نمودند .