خدمات رسانی ویژه شهرداری گرگان در محلات کم برخوردار شهر

شهردار گرگان:

شهردار گرگان به تشریح خدمت رسانی ویژه شهرداری مرکز استان در محلات کم برخوردار سطح شهر پرداخت.

گرگان-قهرمان
شهردار گرگان به تشریح خدمت رسانی ویژه شهرداری مرکز استان در محلات کم برخوردار سطح شهر پرداخت.
سید محمدرضا سیدالنگی در سومین جلسه هم اندیشی مدیران دستگاه های متولی در طرح تحول محلات 2020 گرگان گفت:گلستان از نظر سرانه بودجه جزو چهار استان انتهایی کشور است و شهرداری به تنهایی نمی توانست در
مبحث محرومیت زدایی محلات کم برخوردار ورود پیدا کند.
سیدالنگی تصریح کرد:با همکاری و مشارکت دستگاه های متولی، بارقه امید در 23 محله کم برخوردار شهر گرگان روشن شد و شهرداری با همراهی 7 دستگاه دیگر توانست امید و نشاط را که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در جامعه تزریق کند.
اتمام پروژه های نیمه تمام، کلنگ زنی و افتتاح پروژهای عمرانی، فرهنگی، ورزشی وگره گشایی در مناطق کم برخوردار با اجرای مسیرگشایی ها، نوسازی و توسعه حوزه حمل و نقل درون شهری و ساماندهی اماکن تاریخی از اقدامات اساسی شهرداری گرگان در این محلات  است.
وی به طرح های ویژه شهرداری گرگان در امر خدمت رسانی به محلات اشاره کرد و گفت:یکی از مهمترین طرح های ما «شنبه های جهادی» است که به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 45 پروژه عمرانی، فرهنگی و خدماتی در دستور کار قرار گرفته و تاکنون 8 هفته از این طرح به انجام رسیده است
شهردار گرگان ادامه داد:یکی از اقدامات امیدآفرین، تحقق زودهنگام وعده ها بود به طوری که پروژه های زمین ورزشی کوی انجیراب و کوی اوزینه در کمتر از موعد 3 ماهه به بهره برداری رسید و تحویل اهالی این دو محله شد.
سیدالنگی به طرح دیگر اشاره و بیان کرد:در طرح «دوشنبه های شهدایی» که تاکنون 5 هفته گذشته، هر هفته به خانواده معزز شهدا با اولویت محلات کم برخوردار سرکشی می کنیم و با حضور اهالی محل کارهای فرهنگی مانند جلسه ختم قرآن در خانه شهدا برگزار می‏کنیم.
وی تصریح کرد:پایگاه بسیج شهید حاج قاسم سلیمانی شهرداری گرگان با همراهی دادستانی، در طرحی با عنوان "شهید سلیمانی" کار مرمت و بازسازی 45 واحد مسکونی با اولویت محلات کم برخوردار  آغاز نموده است.
شهردار گرگان با اشاره به طرح «یکشنبه های ایمنی» گفت:در این طرح به حوزه ایمن سازی ساختمان ها در محلات ورود پیدا کرده ایم و مباحث ایمنی را پیگیری می کنیم و از طریق ایجاد خانه های دوام و جذب داوطلبین آتش نشان وآموزش آنها گروه های واکنش سریع در محلات تشکیل می‏دهیم.
 سید محمدرضا سیدالنگی افزود:«پنجشنبه های ورزشی» نیز عنوان طرح جدیدی است که پایگاه بسیج شهید سلیمانی شهرداری گرگان با همکاری سپاه و اداره ورزش و جوانان در محلات کم برخوردار آغاز شده است.
سیدالنگی خاطرنشان کرد:در جلسه ای که به تازگی با حضور شهرداران کلانشهرها با وزیر کشور داشتیم مشخص شد که شهرداری‏ها به تنهایی در این حوزه ورود داشته اند و امید و نشاط آفرینی در شهرها ایجاد نشده درحالی که در طرح‏های ما، اهالی محلات نیز پای کار می آیند و مشارکت می‏کنند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با ارائه این خدمات ویژه شاهد رفع محرومیت در محلات کم برخوردار شهر گرگان باشیم.